Ikuti Blog ini

Topblog PR vs BN : Mei 2012



Rupanya lama dah aku tak buat ranking blog PR vs blog BN ni.  Kali terkahir aku buat bulan Februari lepas. Saja ja aku buat kali ni, nak tengok macamana kedudukan terkini. Kali ni saja aku bubuh rangking 150 blog berbanding cuma 100 blog sebelum ni.

Nampaknya blog Amenoworld mewakili blog PR masih lagi mengungguli ranking, blog papagomo masih tak boleh rampas balik kedudukan teratas tu. Blog aku duduk no 12 sama macam rangking sebelum ni.

Dari segi keseluruhan nampak gayanya blog BN masih menguasai rangking, blog pro PR masih tak boleh nak atasi.

Ranking
Blog
PR vs BN
Bulan MeiBulan Feb
PRBNMajPRBNMaj
1-1046-2642
11-2028-628-6
1-2019-8812-4
1-501931-121832-14
1-100505005248
Memang tak boleh dinafikan kuasa kertas dengan 'kepala agong' yang ada pada umno BN. memang nampak sangat kesan. Ada yang kata angka keseluruhan bayaran mencecah ratusan ribu sebulan. Yang lawaknya puak-puak blogger BN masih tak mengaku yang depa memang di bayar.

Cumanya kalau ditengok carta kat bawah ni secara keseluruhan, macam yang aku tulis sebelum ni, memang nampak tak berapa nak berbaloi. Blog pro PR masih berjaya menyelit walaupun tak berbayar.

Apa pun, aku harap para blogger pro PR boleh buat sesuatu untuk kuasai balik ruang media baru ni, macam masa sebelum 2010.

Tindakan Harakahdaily ujudkan ruangan 'Terbaik dari blog' memang banyak membantu, cumanya takat 5 artikel tu sikit sangat kut, kalau boleh tambah la lagi jadi 10 ka paling kurang. Dari segi ruang aku rasa 15 artikel pun muat.

Lagi satu yang aku sikit mushkil pasai apa Malaysiakini tak letakkan 
ruangan 'Top in blogs' di muka depan edisi Bahasa Malaysia macam di muka
depan edisi english, tentu akan bagi kesan besar kalau ujudkan juga 
ruangan 'Top in Blog' di muka depan edisi Bahasa Malaysia.


TopBlog PR VS BN
Pilihan Cenangau
10/5/2012 rank
PR amenoworld.blogspot.com 130 1
BN papagomo.com 157 2
PR greenboc.blogspot.com 276 3
BN novandri.blogspot.com 302 4
BN mediapermatangpauh.blogspot.com 312 5
PR addin77.blogspot.com 320 6
BN mymassa.blogspot.com 349 7
BN parpukari.blogspot.com 365 8
BN empayar-pemuda.blogspot.com 370 9
PR darisungaiderhaka.blogspot.com 411 10
BN anwaraidc.com 549 11
PR cenangau.blogspot.com 554 12
BN semuthitam80.blogspot.com 562 13
BN theflyingkick.blogspot.com 577 14
BN yuseriyusoff.blogspot.com 579 15
PR tukartiub.blogspot.com 586 16
BN sejarahmelayu.blogspot.com 599 17
BN azmykelanajaya.blogspot.com 609 18
BN aku-tak-peduli.blogspot.com 640 19
BN gerakan-anti-pkr.blogspot.com 643 20
BN theunspinners.blogspot.com 649 21
BN kedahkekl.blogspot.com 658 22
BN pilihan-anda.blogspot.com 669 23
BN anginperubahan.blogspot.com 694 24
BN pisau.net 708 25
BN matkilaupenang.blogspot.com 724 26
BN brojinggo.blogspot.com 747 27
BN medan-info-kita.blogspot.com 824 28
BN keris7lok.blogspot.com 854 29
PR milosuam.blogspot.com 865 30
PR ar-rifke.com 876 31
BN panggungopera.blogspot.com 924 32
BN badutrakyat.blogspot.com 947 33
PR Era Pasca 995 34
BN kulaanniring.blogspot.com 1008 35
PR siasahkini.blogspot.com 1010 36
PR duniacacamarba.blogspot.com 1012 37
BN 1peluru.blogspot.com 1020 38
PR bloglistpolitik.blogspot.com 1072 39
PR sedakasejahtera.blogspot.com 1104 40
PR msomelayu.blogspot.com 1115 41
BN mediawangsamaju.blogspot.com 1140 42
PR shalehudin.blogspot.com 1157 43
PR mediaperak.com 1168 44
PR naimnikmat.blogspot.com 1302 45
BN khairulryezal.blogspot.com 1311 46
PR pahangdaily.blogspot.com 1337 47
BN gelombang-rakyat.blogspot.com 1345 48
PR kerabubersuara.blogspot.com 1386 49
BN tunfaisal.blogspot.com 1388 50
BN klboyzwangsa.blogspot.com 1424 51
PR gigitankerengga.blogspot.com 1454 52
BN dukeofumno.blogspot.com 1467 53
PR ibnuhasyim.com 1471 54
PR wargamarhaen.blogspot.com 1473 55
PR biaqpila.blogspot.com 1489 56
PR jalanpulang1978.blogspot.com 1610 57
PR semutmalaysia.blogspot.com 1628 58
BN pengundisetiasungairapat.blogspot.com 1633 59
PR manjongmari.blogspot.com 1648 60
PR kedahlanie.info 1662 61
PR kerajaanrakyat.blogspot.com 1692 62
BN unitmediasiber.blogspot.com 1784 63
PR paspb2.blogspot.com 1794 64
PR muslimeen-united.blogspot.com 1852 65
PR nizar-coretanku.blogspot.com 1911 66
BN semaremas.blogspot.com 1915 67
PR wartashubhi.blogspot.com 1921 68
BN alamijiwaparadox.blogspot.com 1941 69
BN taipingmali.blogspot.com 1965 70
PR ikutsukaakuisa.blogspot.com 1976 71
BN rockybru.com.my 1980 72
BN dinturtle.blogspot.com 2203 73
PR anilnetto.com 2211 74
BN jawaber6.blogspot.com 2218 75
PR wartamaya.blogspot.com 2236 76
PR ekeleh.com 2241 77
PR karatijau.blogspot.com 2260 78
PR penarikbeca.blogspot.com 2337 79
PR niamah.com 2407 80
PR bestoneoffour.wordpress.com 2474 81
PR batuvskayu.blogspot.com 2489 82
PR sharpshooterblogger.blogspot.com 2561 83
PR cursingmalay.blogspot.com 2602 84
BN apakecoh2.blogspot.com 2631 85
PR atsixty-zakriali.blogspot.com 2643 86
BN www.militaryofmalaysia.net 2667 87
PR malaysiaberih.blogspot.com 2720 88
BN siemens-melayumaju.blogspot.com 2722 89
PR idahsalam.blogspot.com 2740 90
BN stopthelies.my 2773 91
BN dtenggara.blogspot.com 2872 92
BN malaydelima.blogspot.com 2915 93
PR zorro-zorro-unmasked.blogspot.com 2977 94
PR buletinonline.net 2985 95
PR Refomis Anak Muda 3059 96
PR wasiatpejuang.blogspot.com 3194 97
BN sarfarizmalsaad.blogspot.com 3209 98
BN lydiausm72.blogspot.com 3261 99
BN riziqin.blogspot.com 3284 100
PR tukanglawan.blogspot.com 3304 101
PR malaysiawaves.com 3351 102
BN selangordaily.com 3425 103
BN gerakantimur.blogspot.com 3430 104
BN exception2008.blogspot.com 3485 105
BN kerisputera.blogspot.com 3562 106
PR adukataruna.blogspot.com 3574 107
BN darulehsantoday.blogspot.com 3613 108
BN minda-hijrah.blogspot.com 3668 109
BN hhalem.blogspot.com 3719 110
PR mutaligat.blogspot.com 3778 111
PR kopitarikkaw2.blogspot.com 3809 112
BN tauke-ikan.blogspot.com/ 4065 113
BN sahabat-gunung.com 4152 114
BN musramrakunman.blogspot.com 4183 115
PR edyesdotcom.blogspot.com 4311 116
PR budakkampungonline.blogspot.com 4423 117
PR kedah-online.blogspot.com 4650 118
PR siyasahsyariyah.blogspot.com 4700 119
PR mountdweller.blogspot.com 4711 120
BN mesintaipburuk.blogspot.com 4984 121
PR loyarburok.com 5056 122
BN syedsoutsidethebox.blogspot.com 5241 123
BN politikputramerdeka.blogspot.com 5274 124
BN syburi-times.blogspot.com 5372 125
BN mahaguru58.blogspot.com 5597 126
PR dinmerican.wordpress.com 5609 127
BN celahgelegar.blogspot.com 5729 128
BN panglima-harimau.blogspot.com 5964 129
PR hanief.blogspot.com 6168 130
PR agendsai.blogspot.com 6186 131
PR pencacai-semalaysia.com 6247 132
PR mimpi-senja.blogspot.com 6381 133
BN azlantaib.blogspot.com 6648 134
BN apanama2020.blogspot.com 6664 135
PR arusperjuangan.blogspot.com 6918 136
BN usezworkshop.blogspot.com 7209 137
PR hornbillunleashed.wordpress.com 7214 138
BN jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com 7336 139
BN anotherbrickinwall.blogspot.com 7353 140
PR warkahdaily.blogspot.com 7399 141
PR Anak Kampung Blog 7588 142
PR albanjarionline.blogspot.com 7682 143
BN bumiyang.blogspot.com 8067 144
PR al-brangionline.blogspot.com 8307 145
BN helenang.wordpress.com 8314 146
BN bn4wangsamaju.blogspot.com 8709 147
BN suaralensa.blogspot.com 8729 148
BN masterdedah.com 8730 149
BN sanggahtokjanggut.blogspot.com 8780 150 
*Data pada 12 Mei 2012 9.10pm

Kalau nak tengok carta yang aku buat sebelum-sebelum ni, boleh klik di sini.

Kalau ada blog pro PR yang patut masuk carta ni tapi tak masuk tolong bagitau, insyaallah aku akan masukkan untuk lain kali, kalau aku rajin untuk buat lain kali laa... Hahaha...

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .