Ikuti Blog ini

LU FIKIRLAH SENDIRI!


Semalam, Datuk Seri Zahid Hamidi ketika muncul dalam rancangan ‘Bersemuka Bersama Media’ memberitahu :

“Ada golongan yang menggunakan agama untuk kepentingan politik. Manakala UMNO adalah golongan yang menggunakan politik untuk kepentingan agama.”

Rasa nak tergelak pun ada bila mendengar Zahid berkata begitu.

“Ramai yang baca ayat ‘taatlah pada Allah, Rasul dan Ulil-amri’, tapi ramai yang tidak mahu turut pada perintah taat pada ulil-amri” sambung Zahid lagi.

Kali ini, saya dah tak tahu nak kata apa. Nak gelak sorang-sorang depan TV, takut kena perli dengan maid pulak.

Nak taat bagaimana lagi Datuk Zahid? Bini ‘ulil amri’ sendiri tak reti tutup aurat, anak ‘ulil-amri’ sendiri peluk bukan muhrimnya sesuka hati, menantu ulil amri sendiri rompak duit rakyat, sedara-mara ‘ulil amri’ sendiri dapat tender runding-terus, timbalan Datuk Zahid sendiri kata hudud sudah ketinggalan zaman, zakat tak penting, berenang lebih afdal dari solat 5 waktu?

Apa ke bende nye tu?

Kata Datuk Zahid lagi :

“Saya nak ingatkan semua. Jangan sesekali kita abaikan peranan ulamak. Nasihat ulamak mesti kita patuhi kerana ulamak biasanya tidak bias pada mana-mana fahaman politik.”

Peringatan Datuk Zahid tu saya akui kebenarannya. Tapi yang malangnya, ‘ulil amri’ sendiri yang gam ulamak tertentu, langgar fatwa sesuka hati, bagi duit zakat pada BALKIS dan bla, bla, bla….


Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .