Ikuti Blog ini

BUBAR DUN : PENGUASA LAWAN RAKYAT YANG DITUTUP MATA

Riuh rendah sehari dua ini DUN Perak akan dibubarkan. Namun Zambry Kudeta masih tidak mahu membuat komen mengenainya secara detail.


Namun begitu para pemerhati telah mengenalpasti beberapa tindakan tidak demokratik yang dilakukan pihak tertentu untuk memastikan BN terus berkuasa. Samada berita itu benar atau tidak ianya perlu diselidiki. Tetapi seperti biasa semua orang tahu bahawa BN sanggup melakukan apa sahaja asalkan mereka tetap terus berkuasa. Halal dan haram tidak dihiraukan. Matlamat Menghalalkan cara memang sudah lama menjadi mazhab mereka.

Cerita-cerita seperti jumlah pengundi baru yang tidak munasabah; anggota polis diarah membuat kad pengenalan orang awam; nama pengundi di dua atau 3 tempat mengundi berasingan memang ada asas kebenarannya. Ini kerana mereka berkuasa dan boleh melakukan apa sahaja. Di Bagan Pinang pelbagai bukti ditunjukkan di depan mata kepada SPR tetapi SPR tetap membutakan mata dan memekakkan telinga.

Saya yakin banyak lagi cara yang mereka usahakan demi mempertahankan kerajaan haram BN di Perak. Jangkamasa setahun BN merampas kuasa di Perak sudah tentu cukup untuk mereka melakukan ikhtiar untuk mengekalkan kuasa samada secara halal ataupun haram. Persoalannya adakan PR sudah bersedia dengan tipu muslihat mereka yang licik dan bodoh ini.

Apa pun tidak berserah kepada Allah setelah kita bersedia semampu mungkin.
Memang sukar untuk berdepan dengan manusia yang tidak takut kepada Allah dan janji Allah seperti ini. Tipu, ugut, rasuah, salahguna kuasa, fitnah dan sebagainya sudah menjadi wirid harian mereka.

Pilihanraya ini jika diadakan bolehlah diibaratkan sebagai Penguasa berlawan dengan Rakyat yang ditutup matanya. BN adalah penguasa PR adalah rakyat yang ditutup mata.

Selamat Berjuang, Allahu Akhbar.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .