Ikuti Blog ini

PAC Tolong Siasat Zambry Kadiaq sekali !!

keratan akhbar gambar Chua Soi Sex dan MB mahkamah dalam kunjungan hormat di Ipoh
yang mendapat agihan dari kudeta di Pangkor

Ha..ha..ha boneka MCA !!

Kerajaan negeri Perak bersetuju memberi peruntukan berjumlah RM 50,000 pada tahun ini kepada setiap bahagian MCA di negeri Perak. Ia meliputi 24 Bahagian MCA di Perak,bererti sebanyak RM 1.2 juta duit rakyat telah dibangsat oleh Zambri kepada MCA.

Apa hak MCA mendapat bantuan dari Kerajaan Mahkamah Perak ? jika MCA boleh mendapat perutukan ini wajar parti pembangkang seperti Pas atau Keadilan turut bersama merasa bantuan kewangan seperti mana parti MCA dapat.

Kerana ini wang rakyat , ini wang kerajaan, ini bukan duit umno dan ini bukan wang Parti Barisan Nasional, ini adalah wang pembayar cukai jadi kami pembangkang sebagai rakyat Perak ada hak keatas bantuan seperti mana yang MCA dapat .

Persoalannya bukan Pas , Keadilan atau DAP kemaruk sangat wang ini cuma kenapa begitu mudah wang rakyat diparaid oleh Zambri kepada MCA seperti duit harta emak bapak BN punya?

Dan di sini kita boleh lebelkan Zambri ini boneka MCA kerana hanya memperuntukan bantuan kepada MCA sahaja ,bagaimana dengan MIC takan tiada kut !!

Dulu semasa era Kerajaan Hj Nizar riuh rendah media gila umno mencanangkan Nizar boneka cina kerana konunnya memberi tanah dan bantuan kepada orang cina , tetapi hujah ini mudah dijawap kerana bezanya Hj Nizar memberi batuan kepada rakyat Perak berketurunan cina.

Sebaliknya Zambri memberi peruntukan duit Rakyat Perak dan pembayar cukai kepada Parti Komponen BN iaitu MCA , jadi Zambri menyalah gunakan wang Rakyat demi kepentingan politik sempit umno yang terdesak untuk meraih kembali sokongan orang cina kepada parti MCA dan BN ,jadi memang sah Umno yang dipimpin oleh Zamry boneka kepada MCA .

Sementara itu Semalam kecoh Jawatankuasa Kira-kira Wang Negeri (PAC) mahu mengambil tindakan berhubung laporan agensi dan jabatan kerajaan membelanjakan lebih RM1 juta wang Negeri Perak untuk beberapa perasmian majlis. Klik Sini.

Jadi disini kita tuntut PAC wajar menyiasat juga peruntukan RM 50ribu dari wang kerajaan negeri yang akan diagih kepada setiap bahagian MCA Perak , kerana wang rakyat diguna sewenang - wenangnya oleh kerajaan kundeta untuk kepentingan parti, dan bukan untuk kepentingan rakyat.- wallahualam
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .