Ikuti Blog ini

Bangunan Parlimen Bocor Lagi. BN Sudah Tidak Layak Memerintah

Bangunan Parlimen Bocor Lagi

KUALA LUMPUR: Bangunan Parlimen yang dibaik pulih selepas kejadian bocor di saluran pendingin hawa di laluan tepi Dewan Rakyat berhadapan dengan bilik Yang Dipertua pada 2008 sekali lagi mengalami kebocoran ekoran hujan lebat kira-kira hampir dua jam pada tengah hari Selasa.

Bagaimanapun kebocoran kali ini berlaku di kafeteria Ahli Parlimen bersebelahan bangunan utama Dewan Rakyat.

Hujan lebat kira-kira pukul 1.15 petang itu menyebabkan air mencurah-curah keluar dari bahagian syiling kafeteria berkenaan.

Kejadian yang berlaku kira-kira 20 minit selepas hujan lebat itu mengejutkan sekumpulan ahli Parlimen yang sedang menikmati makanan tengah hari pada waktu rehat persidangan Dewan Rakyat hari ini.

Ini merupakan kejadian keempat sejak kejadian bumbung bocor pada Mac 2008.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, kejadian itu merupakan sesuatu di luar jangkaan walaupun proses baik pulih telah dilakukan sebelum ini.

Bagaimanapun menurutnya proses membaik pulih bangunan yang dibina pada 1962 itu perlu dilakukan bagi memastikan jangka hayat bangunan Parlimen itu.

"Bangunan ini sudah tua, bila kita lakukan sesuatu seperti memasang pendingin hawa dan ganggu sistem asalnya, ia akan mengalami masalah... jadi kita akan baik pulih bangunan ini," katanya.

Ditanya sama ada kerajaan akan memindahkan bangunan Parlimen ini, Mohamed Nazri berkata: "Tidak, kita akan tetap berada di sini, kita tak akan pindah.

"Kita akan tetap berada di sini, tapi pada masa yang sama akan mendapatkan pandangan daripada pihak berwajib untuk mencari bangunan sementara... tapi Kabinet belum buat apa-apa keputusan lagi."

Sebelum ini Jabatan Kerja Raya (JKR) dilaporkan telah mencadangkan kepada Kabinet supaya kerja pembaikan dijalankan ke atas bangunan sekarang dengan kos RM100 juta.

Gambar ehsan malaysiakini





Biasanya, setiap kali berita kebocoran Parlimen akan diikuti dengan "kebocoran" di dalam sistem kehakiman negara. Dan jika demikian halnya petunjuk Ilahi, maka BN sudah tidak layak untuk menjadi pemerintah negara.

Sebelum ini GB pernah mengulas di SINI. Petikan

GB adalah seorang yang yakin kepada perjuangan kebenaran dan keadilan. GB juga orang suka membaca dan merenung ayat-ayat Allah yang diaparkan terbentang luas di mayapada ini, ayat manzurah namanya selain dari kitab Al-Quran yang berupa ayat maqru'ah. Ramai hakim beragama Islam yang bebal dalam bab ini.

Kebocoran mahkamah petanda ada kebocoran nanti di dalam sistem kehakiman negara.

Ada hakim jahat yang masih berkeliaran di Palace of Justice, GB kata dulu. Membaca skrip yang telah disiapkan di dalam menghakimi kes-kes dengan membelakangkan prinsip kebenaran dan keadilan.

Kini, ia didedahkan sendiri oleh Sang Pencipta. Hakim yang mana lagi mau tunjuk ego dengan Tuhan? Silakan. Bukan saja bumbung mahkamah yang bocor, seluruh bangunan mahkamah boleh runtuh. Hakim yang menjadi lembu UMNO masih ada, Pak Turut kepada Peguam Negara pun ramai, takut kehilangan jawatan daripada takut Tuhan paling ramai, ingat kes "correct, correct, correct"? -GB
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .