Ikuti Blog ini

Lagenda Tunjong Mercu Tanda Baru Kota Bahru



Lagenda Tunjong, yang dahulunya dikenali sebagai Kota Bharu Sentral@Tunjong, akan memulakan fasa pertama pembangunan bandar baru dengan CheSiti Village Mall di Kota Bharu, Kelantan.

CheSiti Village Mall merupakan bahagian pertama dimajukan dan akan menjadi pusat membeli belah paling unik di timur laut Malaysia, demikian menurut Tunjong Development Corporation Sdn Bhd dalam satu kenyataan.

Pembangunan mega berkenaan akan dilaksanakan dalam tujuh fasa dalam tempoh lebih lima tahun.

Ia berkata reka bentuk terbuka itu akan menampilkan ciri-ciri modern bertemakan jalan pejalan kaki antaranya seperti jalan Kelantan, Malaysia, Antarabangsa dan Arabesque.

Fasa pertama pembangunan akan terdiri daripada lebih 200 kedai, butik, kafe unik, bistro dan kedai khusus yang terdiri daripada fesyen, kesihatan dan kecantikan hingga permainan, buku, peralatan sukan, IT dan peranti berkaitan.

Pusat baharu itu juga menawarkan lebih 300 pangsapuri, yang berkeluasan antara 600 dan 1,500 kaki persegi dengan pilihan dua dan tiga bilik tidur yang yang termasuk unit annex satu bilik tidur, ideal yang bujang atau pasangan yang tinggal dengan anggota keluarga, kata kenyataan itu.- Bernama


Lagenda Tunjong, Kota Bharu

Lagenda Tunjong, Kelantan, is a 7 year joint venture with Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), Tunjong Development Corporation (TDC) and Urban Developer, Sara-Timur.

The Lagenda Tunjong urban development will introduce a new destination for Kota Bharu that will create a whole new unique experience for shopping, living, cultural, work and leisure pursuit.

This project is envisaged to set the momentum and propel the sustainable growth of Bandar Baru Tunjong into an exciting destination of international significance.
- sara-timur.com







Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .