Ikuti Blog ini

Apakah Pak Lah Bakal Sertai Pakatan Rakyat

Mungkin atas desakan, Pak Lah akan melakukan apa sahaja. Melihat kedudukannya itu dan juga pengaruh Khairy yang sudah semakin terpinggir dikalangan pemuda , sudah pasti Pak Lah akan bertindak. Jika tidak beliau sudah pasti akan ditertawakan oleh Mahathir suatu hari nanti. Jika 5 tahun Mahathir terhina dan dipinggirkan, mungkin Pak Lah akan lebih lama dari itu. Tambahan pula Mukhriz, anak Mahathir dijangkan lebih berpeluang menjadi nombor satu selepas ini daripada Khairy. Jika ini berlaku, Pak Lah pasti akan lebih lelah dibuatnya. Maka mahu tidak mahu, jalan terbaik ialah Pak Lah berkompromi dengan Pakatan Rakyat bagi menggagalkan usaha "Team Mahathir" itu.

Mungkinkah Pak Lah bersedia untuk bersama Anwar membentuk kerajaan perpaduan seperti yang diperkatakan oleh Ku Li baru-baru ini. Jika ini berlaku, pasti Ku Li juga akan bersama Pak Lah sertai Pakatan Rakyat membentuk kerajaan Perpaduan. Maka Mahathir-Najib pula yang akan "kempunan". Apapun, sama-samalah kita berdoa agar mereka ini akan dibukakan hati dan diberikan petunjuk oleh Allah SWT agar kembali ke pangkal jalan. Sejarah tercipta bahawa Pak Lah sebenarnya adalah anak salah seorang ulamak terkenal di negara kita bahkan dirantau ini. Justeru itu rakyat tidak hairan jika Pak Lah tiba-tiba memakai serban dan menyertai perjuangan PAS dalam usaha menegakkan syiar Islam yang diperjuangankan oleh nenek moyangnya dulu. Status sebagai "Cucu Ulamak" tersohor bakal memungkinkan ke arah itu.

Siapa tidak kenal Syeikh Abdulllah Fahim seorang ulamak yang begitu pakar dalam ilmu Falak. Di antara anak Syeikh Abdullah Fahim ialah Datuk Haji Ahmad Badawi. Beliau adalah seorang alim yang bertanggungjawab menangani sekolah agama yang didirikan oleh ayahnya. Di antara anak Datuk Haji Ahmad Badawi pula ialah Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi iaitu Pak Lah yang secara rasmi dilantik menjadi Perdana Menteri Malaysia pada hari Jumaat, 31 Oktober 2003 Masihi bersamaan 5 Ramadan 1424 Hijrah. (Baca tentang Syeikh Abdullah Fahim disini). Berlinangan airmata tatkala membaca sejarah keturunan Pak Lah ini. Maka itu semoga beliau diberikan taufik dan hidayah untuk melihat kebenaran dan tidak dibutakan hati lagi dengan hanya untuk melihat kekuasan sebagai matlamat perjuangannya.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .