Ikuti Blog ini

PAK LAH JANGAN MARAH, NANTI KENA JUAL!


Nampaknya Pak Lah marah betoi dengan Tun M dan Muhyiddin. Pak Lah jangan la marah marah nanti kena jual pula. Pada penghujung pemerentahan biarlah senyum seperti biasa. Pak Lah kan selalu senyum. Orang sepak kepala Melayu pun Pak Lah senyum sebelum ini. Senyumlah Pak Lah sampai bersara.

Apa yang hendak dimarahkan kepada Tun M walaupun dia di luar UMNO sekarang. Mengapa
Pak Lah mendakwa, Muhyiddin cuba hendak menyekat pembaharuan yang akan di bawa oleh beliau. Apa pembaharuan yang telah Pak Lah bawa selama ini. Apa pembaharuan yang dikehendaki oleh rakyat?. Pada saya rakyat memerlukan pembaharuan seperti berikut:

1. Kepimpinan negara yang tegas, berkemampuan, cekap. Apakalah Pak Lah ada kualiti ini?.

2. Rakyat mahukan ekonomi negara lebih teguh, negara lebih maju dan rakyat mempunyai pendapatan yang tinggi.

3. Rakyat mahukan negara yang aman, taraf kesihatan yang baik, pendidikan yang sempurna pada semua peringkat.

4. Rakyat mahukan negara bersih dari rasuah. Mahukah Pak Lah memnita BPR siasat ahli keluarga beliau.

5. Rakyat mahukan perpaduan Negara lebih kukuh.

Ini sebahagian kecil dari perubahan yang dikehendaki oleh rakyat Malaysia. Saya dengar Pak Lah sebutkan, antara perubahan yang beliau hendak bawa ialah, menubuhkan Suruhanjaya Kehakimam, iaitu badan yang akan diberi tanggung jawab untuk melantik hakim-hakim. Apakah peraturan sekarang tidak betul, jangan hanya ikut pandangan Zaid Ibrahim saorang sahaja. Sekurang-kurang dibincangkan dalam MT UMNO.

Zaman Pak Lah, Menteri yang dilantik pun tidak ada kemampuan, umpamanya Zaid Ibrahim, Amirsham dan Zulhasnan. Zaid semua orang sudah tahu. Amirsham (belum tentu jadi ahli UMNO semasa dilantik)nak jawab soalan di Parlimen pun tidak tahu. Sebagai Menteri di JPM beliau harus tahu banyak perkara. Malu la kalau ahli Dewan Rakyat tanya, menteri jawab kata “tak tahu”.

Zulhasnan pula, bila dia sokong Pak Lah mengenai pandangan Muhyiddin kerana masa yang panjang untuk berkempen MT, kata Zulhsanan, “ itu persepsi seseorang, panjang atau pendek”. Menteri pun tak faham apa tu persepsi. Persepsi ialah, menilai perkara subjektif. Ini perkara masa, berkaitan dengan perkara yang tepat, satu bulan, dua bulan, tiga bulan. Ini bukan persepsi. Jangkasa masa kempin MT UMNO selama lima bulan, satu jangka masa yang sangat panjang. Bukan persepsi. Menteri kena masuk sekolah semula.


Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .