Ikuti Blog ini

Penyokong UMNO Hina Institusi Raja Berpelembagaan – Arahan Lanjut Pendakwaan Ditunggu

Wednesday, 15 October 2008

http://buletinonline.net/images/berita12/natang1.gif
Kuala Terengganu – Rakyat Terengganu khususnya kini menunggu hasil siasatan pihak polis terhadap laporan yang dibuat mengenai satu perhimpunan haram yang diadakan di kediaman rasmi Menteri Besar Seri Iman pada 23 Mac 2008 lalu.


Menurut surat yang ditandatangani oleh Superitendan Khairi Ahrasa bagi pihak Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Terengganu, beliau sukacitanya memaklumkan siasatan berkenaan perkara tersebut telah selesai dijalankan.
(Gambar - sedutan perhimputan haram yang disiarkan oleh stesyen TV tempatan)


Dalam surat yang ditujukan kepada Muhammad Fauzi Abu Samah, Khairi turut menyatakan pihak beliau menunggu arahan lanjut berkaitan pendakwaan apabila kertas siasatan terhadap kes tersebut telah dimajukan ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman.


Surat tersebut yang bernombor rujukan (PR) 35/26 bertarikh 16 Sptember adalah respon pihak polis terhadap surat yang dihantar oleh Fauzi kepada pihak polis pada 11 September 2008.

Pada 26 Mac lalu sebuah Badan Bukan Kerajaan (NGO) Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT) telah membuat satu laporan polis berhubung ‘perhimpunan haram’ para penyokong bekas Menteri Besar Dato’ Seri Idris Jusoh.

Pengerusi MAMPAT Mohamad Fauzi Abu Samah, 36, berkata salah satu slogan kain rentang yang diangkat semasa perhimpunan haram tersebut telah menghina pihak Istana dan Tuanku Al-Sultan yang berbunyi ‘Kami Nak Idris, Natang’ yang bermaksud ‘Binatang’.

Perhimpunan haram yang telah di ditayangkan kepada umum oleh beberapa buah stesyen tv utama adalah ekoran penentangan ahli-ahli UMNO yang menyokong Idris terhadap pelantikan Ahli Dewan Undangan Negeri Kijal, Dato’ Ahmad Said sebagai Menteri Besar Terengganu.

Surat respon Polis Terengganu telah disiarkan dalam laman rasmi MAMPAT sejak 12 Oktober lalu




Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .