Ikuti Blog ini

Najib Penyebab Negara Menjadi Huru Hara

P emimpin Pakatan Rakyat sepakat menyatakan bahawa Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib bertanggungjawab yang menyebabkan negara khususnya Perak berada di dalam keadaan huru-hara dan haru biru.

Setiap yang berlaku kini nama Najib tidak akan tertinggal untuk dikaitkan sekalipun beliau "mengarahkan" mereka untuk membuat kenyataan bahawa kononnya "Najib tidak terlibat".

Malah di dalam kes rampasan kuasa di Perak sehingga terbentuknya kerajaan haram Barisan Nasional yang tidak mendapat mandat rakyat melalui proses pilihanraya membuktikan bahawa Najib sebenarnya seorang pemimpin yang dayus untuk berdepan dengan rakyat setalah tewas di dalam mengendalikan kempen UMNO/BN di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu.

Sekalipun kerajaan Pakatan Rakyat dirampas dengan sogokan dan rasuah "membeli" wakil-wakil rakyat PR supaya meninggalkan PR, apakah Najib mengira bahawa rakyat di Perak terlalu bodoh sehingga boleh disuapkan dengan pembohongan dan penipuan sepanjang masa?

Umno kini dibelenggu pelbagai persepsi negatif yang dilontarkan terhadap parti itu semenjak tewas di dalam siri pilihanraya yang lalu mencari jalan mudah untuk mendapatkan kekuasaan. Malah mereka tidak segan-silu kini untuk menggunakan taktik ala MAFIA, menyembunyi dan memaksa wakil-wakil rakyat menyokong mereka.

Sekalipun pemimpin tertinggi UMNO cuba berhelah dan menafikan, namun KEBENARAN itu tidak mungkin dapat mereka padamkan.

Mereka sedar orang ramai sudah jelik, meluat dan bosan dengan tindak-tanduk, perangai dan tingkah laku mereka.

Mohd Ayob Abd Razid, Ketua Unit Komunikasi Media, Jabatan Hal Ehwal Khas, Kementerian Penerangan di dalam tulisannya sebelum pilihanraya kecil Kuala Terengganu berlansung menyatakan:

Apapun senario, keputusan pilihan raya itu nanti (PRK Kuala Terengganu) akan menjadi pengukur sama ada kekuatan Umno semakin pudar atau sebaliknya. Ia penting buat Umno dan BN seperti kata Datuk Seri Najib Razak iaitu 'pilihan raya kecil Kuala Terengganu sangat besar ertinya dan signifikan kepada Umno dan BN, bukan saja dalam konteks Terengganu, malah dalam konteks negara. Ia juga besar ertinya kepada masa depan Umno dan BN.'

Itulah yang sebenarnya sedang dialami oleh UMNO dan BN - jalan menuju kegagalan dan kehancuran.

Abdul Rahman Sulaiman bekas Ketua Pengarang Bernama pula menulis :

"Walaupun pelbagai tafsiran dibuat terhadap kekalahan itu sehingga ada analisis nakal yang cuba mengaitkannya dengan populariti Najib sebagai bakal Perdana Menteri, satu hakikat yang perlu diterima ialah Najib dan Muhyiddin sudah memahami kehendak serta aspirasi terkini rakyat."

Benarkah begitu? Apakah Najib dan Muhyiddin sudah memahami kehendak serta aspirasi terkini rakyat sehingga mereka (terutama Najib) terpaksa menggunakan taktik tidak bermaruah untuk berkuasa di Perak?

Episod Perak akan tetap segar di dalam sejarah. Rampasan kuasa yang berlaku menghitam nama Najib sehitam-hitamnya. Dengan mengheret institusi raja di dalam kemelut politik di negeri tersebut memburukkan lagi keadaan.

Kini, Najib sendiri sebagai bakal Perdana Menteri terhalang untuk menjejakkan kakinya di bumi Perak (berdasarkan laporan sebelum ini yang menyatakan Najib gagal menghadiri satu sambutan Tahun Baru Cina di Perak di atas sebab-sebab keselamatan yang diberikan nasihat oleh pihak polis).

Itulah nasib orang yang tidak berlaku benar di dalam tindak-tanduk berpolitiknya kerana disangkanya segala-segalanya boleh dilakukan dengan harta kekayaan yang dimilikinya dan Malaysia akan memliki seorang Perdana Menteri yang akan tetap diingati oleh rakyatnya tentang imej MAFIAnya!



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .