Ikuti Blog ini

Jika Di Labelkan Sebagai Kapiaq, Pasti Melenting!!!!

"Ini adalah urusan perniagaan sahaja," kata Mirzan sebagaimana suratnya kepada laman web The Malaysian Insider selepas berita mengenai perlantikan beliau dalam San Miguel Corp (SMC) disiarkan oleh laman web itu.

Jika di labelkan melayu ini dan melayu-melayu yang menjadi ahli lembaga pengarah dalam Guiness Anchor Berhad dan Carlsberg Brewery sebagai melayu kapiaq pasti ada yang melenting, betul tak....?

Kerana mengikut kamus umno, asalkan berbangsa Melayu, secara automatik agamanya adalah Islam.

Tapi apakan daya, asal ada wang semuanya HALAL... dan itulah budaya dan penerimaan pemimpin dan rakyat Malaysia. Namun masih ada lagi yang menyanjungi melayu durjana sebegini.

Nabi SAW bersabda :

عن أَنَسِ بن مَالِكٍ قال لَعَنَ رسول اللَّهِ في الْخَمْرِ عَشْرَةً عَاصِرَهَا وَمُعْتَصِرَهَا وَشَارِبَهَا وَحَامِلَهَا وَالْمَحْمُولَةُ إليه وَسَاقِيَهَا وَبَائِعَهَا وَآكِلَ ثَمَنِهَا وَالْمُشْتَرِي لها وَالْمُشْتَرَاةُ له

"Rasulullah SAW melaknat tentang arak, sepuluh golongan: (1) yang memerahnya, (2) yang minta diperahkan untuknya, (3) yang meminumnya, (4) yang membawanya, (5) yang minta dihantarinya, (6) yang menuangkannya, (7) yang menjualnya, (8) yang makan harganya, (9) yang membelinya, (10) yang minta dibelikannya."
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .