Ikuti Blog ini

PIMPINAN PAS YANG PALING DIPERCAYAI DI KELANTAN


Tok Guru serious bercakap soal royalti minyak yang cuba dirompak oleh kerajaan Pusat. Yang baju biru yang hanya nampak tangan dan kening tu aku.


Ramai yang menuduh aku mereka reka cerita. Ramai juga yang menuduh aku memandai mandai sendiri. Paling ramai yang menuduh aku munafiq. Takperlah. Itu hak kalian. Allah Maha Mengetahui.


Hari nih, hari last aku di Kelantan. Malam kang dah nak balik KL. Misi sudah selesai.


Tadi, lepas solat Jumaat, sempat bersama Tok Guru ke HUSM untuk ziarah seorang penghulu masyarakat Siam. Mengikut maklumat daripada anak anak penghulu tersebut, penghulu sangat rapat dan kasih dengan Tok Guru.


Ada miracle berlaku di wad tersebut. Biarlah hanya kami berlima sahaja yang tahu apa yang terjadi ke atas penghulu ketika di wad.


Kuasa Allah swt menentukan segala galanya. Penghulu menghembuskan nafas terakhir ketika Tok Guru berdiri di hujung katilnya.


Semasa dalam lif, Tok Guru kata "kita makan dulu sebelum balik rumah". So, singgah makan nasi kukus. Tok Guru kata "nasi kukus macam nih takde di Kuala Lumpur".


Waktu makan, Tok Guru tanya bila aku akan balik ke Kuala Lumpur. Jawab aku, mudah jer. "Malam nih".


"Jangan tak datang lagi. Kita kena perjelas kepada semua tentang cadangan wang ehsan dari kerajaan Pusat".



Isu aku mendahului dalam menafikan "sidang akhbar" yang kononnya diwarwarkan oleh Setiausaha Perhubungan PAS Kelantan seperti mana yang didakwa oleh kickdefella.

Tok Guru kata - "Nik Aziz nih dia tahu dengan saper dia nak buka mulut dan dengan saper dia nak minta buat penerangan. Anta bagitau orang tu Nik Aziz nih dia ada orang orang dia untuk menjawab segala tuduhan dan tidak perlu keluar daripada mulut Nik Aziz sendiri".

..................................................

Isu kickdefella.

Tok Guru kata - "Dia nih memalukan kelompok bloggers. Suka suka hati dia menulis. Baghe tadok jadi ado. Bendo bendo ye tok telitah di fikire manusio warah nih dio buleh buak buwi jadi ado. Sapo dio ghoyak ana nok buak side akhbar? Sapo dio buwitahu ko dio? Bakpo dio tak rujuk ana? Bakpo dio tak rujuk ko setiausaho ana? Ana ado tigo oghe SU".


"Dio buke setakak fitnoh ko menatu tapi denge denge ana skali di bedal. Ana nok mitok bloggers yang sipati denge ana tulong pejelaske semuo nih. Tulih biar beto. Jange sokong bendo ye tok beto. Buak ulase mace mace. Bakpo tok maghi tanyo ana sedighi?".

................................................

Sebelum berpisah....

"Anta maghi smulo lepah nih. Ana nak bloggers tulong perjelah duit ehse pitih ehse yang geger dale media kato kerajae Pusak nok buwi".


"Anta jange lemoh semangak. Letok dale ppalo, kito nok lawe makhluk ye tadok ime".

.................................................

InsyaAllah, aku akan datang lagi.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

So, nak marah pun marahlah. Ada aku kisah.......
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .