Ikuti Blog ini

Tok Guru Nik Aziz: Isu enjin jet hilang, Najib perlu bertanggungjawab.

MENTERI Besar Kelantan, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, Perdana Menteri Dato’ Seri Najib Tun Razak perlu bertanggungjawab mengenai isu kehilangan dua buah enjin jet milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM). Tok Guru berkata kepada pemberita selepas menyampaikan kuliah mingguannya di perkarangan bangunan Perhubungan PAS Kelantan di Kota Bharu, 25 Disember 2009.

Enjin jet hilang dosa kepada rakyat, kata Nik Aziz

Pihak-pihak terlibat dalam insiden kehilangan enjin jet pejuang milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) termasuk dipercayai didalangi warga kerjanya telah berdosa kepada setiap rakyat negara ini, kata Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

“Orang yang terlibat bukan saja berdosa dengan Tuhan, tapi berdosa juga dengan rakyat. Kalau rakyat Malaysia ini ada seramai 30 juta, maka orang itu berdosa dengan 30 juta rakyat.

“Sebab enjin itu adalah hak kerajaan dan bila sebut kerajaan ia termasuk lah semua rakyat,” kata Menteri Besar Kelantan ketika menyampaikan kuliah mingguannya di Dataran Ilmu di sini hari ini.

Dengan nada yang sinis Nik Aziz berkata mustahil enjin itu boleh hilang dengan begitu mudah jika tidak ada dalang atau pengatur skrip di sebalik tragedi itu memandangkan prosedur kawalan ketat di pangkalan TUDM.

Baru-baru ini insiden kehilangan dua enjin jet pejuang F-5E milik TUDM mengejutkan banyak pihak.

Sistem kawalan keselamatan negara dipandang rapuh apabila Menteri Pertahanan, Datuk Zahid Hamidi mendedahkan di samping enjin beberapa peralatan kelengkapan lain juga didapati hilang.




Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .