Ikuti Blog ini

Pembiak Katak Tahu Akan Ada Katak Bakal Melompat Hari Ini


Pijak katak adikkkk

Semakin jelas bahawa ahli-ahli parlimen dan ADUN dari Pakatan Rakyat yang keluar parti telah dibeli dn diatur sedemikian rupa oleh UMNO.

Kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin malam tadi bahawa seorang lagi pemimpin tertinggi PKR akan meninggalkan parti hari ini membuktikan bahawa UMNO telah tahu terlebih awal mengenainya dan ia tidak lain telah diaturkan sendiri oleh UMNO BN.

Muhyiddin dilaporkan oleh The Malaysian Insider berkata demikian semasa ceramah di Kampung Sungai Masin di satu majlis di situ.

“Hari ini, Ketua Pemuda AMK Shah Alam keluar parti... .

“Esok, saya dengar, seorang pemimpin kanan akan tinggalkan parti itu,” katanya.

Muhyiddin walau bagaimanapun tidak menjelaskan lebih lanjut namun menambah ia akan menyebabkan satu "letupan besar" di dalam parti berkenaan.

Ramai pemerhati politik berpendapat bahawa ia telah merupakan satu taktik UMNI BN untuk melakukan "pembelian" wakil rakyat dari PR seperti yang dilakukan oleh Najib (waktu itu TPM) kepada Perdana Menteri waktu itu (Abdullah Ahmad Badawi) yang melaporkan akan wujud mereka yang melompat parti di Perak.

Mereka ialah ADUN Behrang, Changkat Jering dan Jelapang yang menyebabkan akhirnya Perak jatuh ke tangan BN.

Modus operandi yang sama dilakukan sepanjang masa selepas PRU 2008 yang sehingga kini beberapa wakil rakyat PKR telah berjaya diumpan dan mengisytiharkan diri mereka keluar parti.

Bagi Pakatan Rakyat, sekalipun hal tersebut kemungkinan boleh menjejaskan reputasi parti, namun dari sudut sokongan rakyat, fenomena lompat parti berkenaan tidak sedikit pun menjejaskan sokongan rakyat terhadap PR kerana tidak ada seorang pun wakil rakyat yang melompat itu berani menyahut cabaran untuk mengosongkan kerusi dan bertanding semula bagi menguji tindakan mereka samada diterima oleh rakyat atau pun tidak.

Malah kesemua yang melompat telah menerima kutukan dan cemuhan rakyat terutama dari para pengundi di kawasan mereka.

Bgai yang melompat pula mereka telah bersedia menanggung risiko itu kerana habuan yang mereka perolehi menyebabkan mereka sudah tidak hiirau samada akan bertanding lagi atau pun tidak di dalam PRU yang akan datang.

Menjelaskan bahawa katak-katak ini adalah para pejuang perut dan kocek masing-masing, yang tidak tahan diuji serta mempunyai kepentingan-kepentingan peribadi dan golongan sebegini memang wajar dan layak dibersihkan daripada PR. -GB
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .