Ikuti Blog ini

Berahim Katak nak jadi hakim ke..kata suara keadilan pemfitnah dan ancam keselamatan negara. Tak gantung Suara Perkose pun dah kira mujur. Sebab akhbar tu penuh dengan hasutan perkauman.

Woooi Berahim, hentikan bersuara seperti katak panggil hujan. Baik pergi campur kariah di Taman Melawati, KL tempat ko tinggal berpuluh-puluh tahun dahulu. Ini tidak, masjid jarang ko masuk dan hanya nampak time sembahyang raya je. Ini bukan fitnah, ini realiti sendiri. Tanyalah kariah di masjid hidayah lama taman melawati, yang hanya 100-200 meter dari rumah si katak ini.

Rentikanlah terpekik terlolong macam orang sasau. Nak masuk paper je kerjanya. Baik pergi solat berjemaah dengan rukun tetangga. Dapat pahala. Ini tidak, asyik memfitnah je kerjanya. Mungkin ini habit spesis melompat kot..

Suara Keadilan ancam keselamatan negara - Ibrahim Ali

KUALA LUMPUR 8 Julai - Ahli Parlimen Bebas Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali mendakwa Suara Keadilan mengancam keselamatan negara ekoran penerbitan artikel bertajuk Felda Bangkrap yang dikeluarkan oleh lidah rasmi Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu, baru-baru ini.

Sehubungan itu, beliau menggesa pihak polis supaya segera menyiasat akhbar milik PKR itu kerana kenyataan yang dikeluarkan itu bukan sahaja berbentuk fitnah dan pembohongan malah, bertujuan menyerang kewibawaan institusi bumiputera seperti Felda di negara ini.

"Kenyataan Suara Keadilan itu perlu dilihat daripada sudut keselamatan kerana dakwaan yang dibuat merupakan penipuan besar bertujuan menjejaskan kepercayaan peneroka terhadap kredibiliti Felda.

"Tindakan mengeluarkan artikel itu juga dilihat sebagai kecenderungan pihak tertentu untuk menyerang institusi yang ada kaitan dengan orang Melayu dan membina kebencian rakyat terhadap Felda," katanya kepada Utusan Malaysia di lobi Parlimen hari ini.

Suara Keadilan pada keluaran bertarikh 22 hingga 26 Jun lalu telah menyiarkan berita utama muka depan bertajuk Felda Bangkrap dan empat lagi artikel dalam keluaran sama.

Ekoran itu, kerajaan telah memutuskan untuk menyaman Suara Keadilan sebanyak RM200 juta.

Mengulas lanjut, Ibrahim juga menggesa polis supaya menyiasat Ketua Pengarang Suara Keadilan iaitu bagaimana artikel itu boleh dikeluarkan dan siapa di belakangnya yang mahu artikel itu dikeluarkan.

"Ini kerana, mungkin ada perancang daripada pihak luar untuk menimbulkan ancaman kepada negara di sebalik pengeluaran artikel berbentuk fitnah tersebut.

"Malangnya terdapat gangguan politik dan kemasukan anasir tertentu ke dalam warga Felda untuk menggagalkan usaha murni kerajaan dalam merencanakan pembangunan Felda," katanya.

Menurutnya, tindakan menyaman Suara Keadilan sebanyak RM200 juta wajar kerana artikel itu adalah fitnah tetapi apa yang penting kerajaan terlebih dahulu perlu melihat dakwaan itu daripada aspek keselamatan negara.

"Saman berapa lama nak selesai. Mungkin ambil masa sehingga 10 ke 20 tahun. Jadi, langkah terbaik kerajaan perlu melihat daripada sudut keselamatan negara dan menyiasat pihak-pihak tertentu di sebalik penerbitan artikel itu," katanya.
Posted by Hisyamuddin Che Ali
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .