Ikuti Blog ini

MAHATHIR KETAKUTAN !! ... Jika PR memerintah habis semua kerja busuknya terbongkar!


Photobucket

Menurut Mahathir, walau apapun alasan, Melayu wajib bersatu di bawah Umno!. Hanya UMNO yang berhak memegang kuasa!. UMNO ialah tuan!,hanya UMNO yang layak memerintah!, hanya UMNO yang boleh membawa negara Malaysia maju!. Selain dari UMNO yang memerintah, negara ini tidak akan maju.

Itulah diantaranya,.. kata-kata keramat, kata-kata puaka,.. kata-kata khurafat yang telah disemai dan diresap kedalam pemikiran pemimpin dan pengikut-pengikut UMNO ! sejak dulu dan kini!. Tak ada lagi istilah "selama-lamanya!" (kerana UMNO akan menemui ajal!)

Selama ini Mahathir dan UMNO tak jemu-jemu mengatakan mereka adalah pejuang bangsa, pejuang agama dan negara. Mereka menganggap bangsa Melayu lebih mulia dari bangsa lain! Malah mereka sanggup meletakkan bangsa Melayu lebih tinggi dari martabat Islam! Ini terbukti apabila banyaknya hukum-hukum dan syariah Islam diketepikan!

Astaghfirullahhal’azim!! Sampai macam itu sekali !! Jadi apa lagi yang boleh diharap kepada UMNO? Melayu itu Islam, Islam itu Melayu seperti yang mereka war-warkan amat tidak menepati, malah songsang!!

Hukum Islam mereka buat acuh tak acuh, sekali ikut, sekali tidak, separuh ikut, separuh tidak. Mereka mahu Islam ikut kehendak mereka! wajarkah? Semestinya Islam yang memerintah!! Bukan diperintah!!

Hari ini Mahathir begitu lantang seolah-olah hendak mengugut orang Melayu supaya bersatu di bawah Umno. Selain dari penyatuan dalam UMNO, seolah-olah Melayu tidak boleh bersatu, padahal, PAS juga bersatu, PKR juga bersatu, malah kedua-duanya telah bersatu dalam satu himpunan atau pakatan yang lebih besar iaitu PAKATAN RAKYAT.

Terbaru !.. sementara UMNO belum benar-benar tenggelam Mahathir dan Ibrahim Ali telah membina sebuah kapal baru yang dinamakan “PERKASA”, sebuah badan NGO Melayu yang tidak dapat lari dari bau-bau perkauman. Barangkali semua penumpang kapal UMNO akan dipindahkan ke dalam kapal PERKASA sedikit hari lagi!. Kita lihat perkembangannya nanti........

Mahathir kata orang-orang Melayu akan hilang kuasa politik jika tidak menyokong UMNO ! Ooo Tidak !!. Orang Melayu tak akan hilang kuasa kerana PAS ada !.. Yang hilang cuma Bahtera UMNO yang telah reput, itu saja. Biarkanlah bahtera UMNO karam dan tenggelam !!. Tenggelamlah kamu wahai UMNO dan jadilah kamu penghuni tetap di perut laut Cina Selatan,... Parti yang sombong, bongkak! gelojoh, rakus dan zalim memang wajar menerima balasan!!

Apabila giliran PAS menang menjadi kenyataan ! Melayu akan bersatu bersama PAS, Melayu akan menang bersama Islam !! ... PAS sudah bersedia menggantikan UMNO. Orang Melayu tak perlu risau dan takut!. PAS akan membela nasib orang Melayu, PAS akan membawa orang Melayu kesatu distinasi yang lebih cemerlang.!! Bersama PKR dan DAP Malaysia akan menjadi negara maju mengikut acuan Pakatan Rakyat!

Berbalik kepada Dr Mahathir.. mengenai isu khutbah Jumaat di Pulau Pinang baru-baru ini,..yang juak-juak UMNO selewengkan... Mahathir dengan serius membantah tindakan khatib yang mendoakan semoga Allah beri hidayah buat Lim Guang Eng !!... Lalu keluarlah kenyataan bodoh dan dangkal dari kepala hotak Mahathir!,,.. Katanya.. “ Perbuatan tersebut telah mencemarkan Islam!,..Tidak mustahil, Islam bukan lagi agama rasmi Malaysia satu masa nanti !! ” Aduhh !! satu tuduhan yang tidak berasas, buruk, lagi jahat!!.

Tidakkah Dr Mahathir sedar bahawa selama 53 tahun UMNO memerintah, Islam telah diperkotak-katik oleh mereka sendiri?. Jadi isu yang cuba dihebuh-hebuhkan itu tak relevan langsung !! Mujur! rakyat Malaysia yang bersih hati dan jiwa tidak melatah ! mereka faham!. Kecuali beberapa kerat orang UMNO yang teringin sangat nak menari ikut Mahathir!

Nampaknya, ramai pemimpin UMNO sekarang ini cakap mengarut dan merapu. Tun Dr Mahathir turut merapu dan sengaja mencari isu. Mahathir sengaja memekakkan telinga dan buat pekak badak. Beliau buat-buat tak faham dengan senario politik negara ketika ini.

Yang pasti disaat ini Mahathir teramat takut sebenarnya. Mimpi ngeri sentiasa mendatanginya! Andainya Pakatan Rakyat memerintah habislah aku !!

Oleh : rahimothman
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .