Ikuti Blog ini

Apabila Sudah Terlalu Bodoh... Inilah Jadinya....


Ini lah salah seorang pimpinan Umno yang beria-ria dan menjadi
dalang kepada warga emas yang lain,agar mengembalikan
semula wang ehsan kepada kerajaan PP.
"Banner" kat belakang tu nampak cantik..??Pandai pulak warga
emas dan miskin ni membuat "Banner"..sapa punya kerja..??
Kasihan warga miskin niii...tapi tak pa,Umno akan bagi balik
wang tersebutlebih daripada yang diberi oleh DAP,sebagai
bayaran menjadi pelakon drama "Umno Munafik"

Oleh : Lan Iisma

SEBAHAGIAN dari penerima bantuan kerajaan Pulau Pinang memulangkan RM100 yang diberikan kepada mereka di pejabat UMNO Bahagian Bayan Baru, Georgetown, hari ini.

Dakwah yang dimainkan Umno amat berkesan. Dakwah itu diketuai oleh Adun Penaga Datuk Azhar Ibrahim And The Gang. Cara dakwahnya mengugut dan menakutkan warga emas Umno supaya memulangkan RM100 tersebut.

Mak cik Besah Said dari Permatang Damar Laut salah seorang yang memulangkan wang tersebut. Mak Cik Besah berumur 81, sudah tua dan mungkin penyokong tegar Umno yang begitu prihatin dengan dakwah Azhar Ibrahim. Duit lumba kuda haram untuk warga emas, tetapi untuk Datuk Azhar mungkin akan termasuk dalam hukum lain. Ada rukhsah atau kemudahan bagi Datuk Azhar. Amacam, siapa kata Umno tak pandai berdakwah, pandai tu.....satu lagi penyerahannya berlaku di pejabat Umno. Umno pula mendakwa tidak memaksa mereka. Bijak! Bijak! Nujum Pak Belalang.

Lim Guan Eng juga cuba menguji rakyat Islam pimpinannya terutamanya warga Umno dengan RM100. Maaf Lim! warga emas Umno berkata RM100 haram, jikalau RM1000, ah! payah juga, tak haramlah gamaknya.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .