Ikuti Blog ini

GEMPAR SABAH: Pakatan Rakyat terus unggul di Sabah - Terbaru Umno lumpuh di Tenom!



BERITA 1

KUBU UMNO DI SINALUNG LEBUR

SATU demi satu kubu kuat UMNO di Tenom lebur oleh kebangkitan kesedaran rakyat akan makna merdeka dan intipati sebenar berpolitik. Kali ini penduduk Kampung Sinalaung, Kemabong, Tenom telah meninggalkan parti keramat orang Melayu; yang selama ini mendakwa kononnya membela kepentingan rakyat Sabah, untuk menyertai PKR di hadapan Ketua Cabang Tenom, Datuk Halik Zaman.

Menurut Ketua Ranting Kg Sinalaung, Kamiang Tumu, penduduk kampung telah mulai bosan dan jemu dengan sandiwara semasa kepimpinan Barisan Nasional yang hanya menjaga kepentingan diri mereka bersama-sama kroni-kroni mereka sahaja. Penduduk kampung menyatakan pendirian mereka secara tulus dan ikhlas kepada, Halik Zaman.

Halik dalam ucapannya menyatakan penghargaan kepada penduduk kampung yang mengalihkan kepercayaan mereka kepada PKR. Beliau juga menyatakan kesanggupan PKR untuk membela dan memperbaiki nasib mereka seandainya diberikan peluang memerintah Sabah dan mengambil alih tampuk pemerintahan Negara Malaysia pada pilihanraya umum ke 13 kelak.



Halik turut melahirkan rasa sedihnya berhubung kebajikan penduduk kampung yang terbiar sekian lama, sedangkan kepimpinan BN Tenom dan kroni-kroni mereka mewah dan senang-lenang di atas kesusahan penduduk kampung.

Dalam keadaan penduduk kampung terpaksa bertungkus-lumus untuk meneruskan kehidupan mereka, YB-YB BN dan kroni-kroni asyik menimbun kekayaan dan menjana kemewahan hidup mereka.

“Kita dapat lihat dengan jelas, modus operandi kepimpinan BN hanyalah untuk mengejar projek-projek yang hanya memberikan keuntungan kepada mereka dan kroni sahaja. Pemimpin-pemimpin BN secara terang-terangan memperjudikan masa depan rakyat demi untuk memenuhkan poket-poket mereka sahaja. Mungkin inilah yang didefinisikan sebagai ‘Poket di dahulukan, pencapaian projek untuk diri sendiri diutamakan’ bagi menggantikan cogankata 1Malaysia.

Turut hadir di program ini ialah Ketua Penerangan Cabang Tenom, Ketua Wanita Cabang, Ketua AMK PKR Cabang Tenom dan beberapa orang Jawatankuasa Cabang.- Sabahkini.net

BERITA 2

PKR BERJAYA TAWAN KAMPUNG RAIMIE UNGGI!



OPERASI memperkasa nadi penggerak PKR Cabang Tenom dilanjutkan lagi ke kampung Mamaitom dan misi mereka menawan kampung tumpah darah Ahli Parlimen Tenom, Datuk Raimie Unggi terlaksana.

Sambutan yang begitu menggalakkan memberikan signal yang jelas bahawa rakyat Tenom inginkan perubahan terhadap pentadbiran Kerajaan Sabah yang terlalu lembab sehingga mereka merasakan diri mereka bagaikan dikuarantin sejak 47 tahun lalu.

Ketika ditemui oleh Krew Sabahkini.net, penduduk kampung berkenaan menyatakan bahawa mereka kini bertekad ingin melakukan perubahan kerana mereka tidak gentar lagi menghadapi ugutan atau amaran dari sesiapa pun kerana telah membulatkan tekad menyertai PKR.

Penduduk kampung ini menegaskan bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang demokrasi dan seharusnya kebebasan bersuara dan memilih tidak dipertikaikan sama sekali oleh kepimpinan UMNO/BN dan kroni-kroninya, Ketua Kampung dan JKKK yang dianggap sebagai ‘Pak Turut’ dan boneka BN. -
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .