Ikuti Blog ini

BERSIH ; Sejak Bila Muhyiddin Itu Bijak?


Saya pelik dan hairan, sejak bila Timbalan Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin menjadi seorang yang bijak seperti ini?
""Mereka mungkin akan meneruskan momentum ini supaya apabila sampai pilihan raya nanti, kebencian rakyat akan mencapai ke tahap yang tinggi dan menolak kerajaan," katanya." - Malaysiakini.
Sekejap sahaja bijaknya datang, setelah itu beliau kembali menjadi bodoh;
"Beliau berkata demonstrasi jalanan bukan penyelesaian terbaik berkaitan dengan sistem pilihan raya negara, sebaliknya mereka boleh menggunakan demokrasi berparlimen untuk membetulkan keadaan." - Malaysiakini.
Masing-masing tertanya-tanya, sejak bila Barisan Nasional membuka ruang demokrasi berparlimen untuk menuntut hal-hal seperti ini?

Pada kami, kami tetap akan meneruskan perjuangan BERSIH ini, bak kata Ketua Pemuda PAS Pusat;
"“Mereka mahu ugut siapa? Kami sudah menegaskan kepada semua bahawa kami hanya akan berhimpun secara aman dan menunjuk perasaan kami membantah sistem demokrasi yang masih pincang dan mendesak supaya beberapa tuntutan kami yang mewakili sebahagian besar rakyat diterima dengan baik oleh pihak kerajaan.

“Apa masaalah MUBARAK? Apa masalah kerajaan untuk tidak menunaikan permintaan sebahagian rakyat biar pun tidak semua rakyat dalam negara ini membuat tuntutan serupa?” - Ketua Pemuda PAS Pusat" - Malaysiakini.
Ayuh anak muda Malaysia, bersama-sama kami untuk menuntut satu pilihanraya yang adil lagi BERSIH!




Satu video klip yang cukup bermakna, yang dipetik dari Facebook Tuan Guru, tontonilah dan fahamilah akan erti "Freedom" yang sebenar.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .