Ikuti Blog ini

Selamat Tinggal Umno; Bangkit Membuat Perubahan!

KEMAMAN - Usia pemerintahan kerajaan Umno dan Barisan Nasional (BN) kini berada di penghujungnya apabila rakyat sudah tidak sabar lagi untuk mengucapkan selamat tinggal kepada 'parti purba' itu.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayob berkata apa yang berlaku hari ini suatu kebangkitan rakyat yang menyeluruh bagi membuat perubahan dalam negara.

Bahkan, katanya rakyat menunggu-nunggu bilakah tarikh pembubaran Parlimen bagi memberi mandat baru kepada kerajaan Pakatan Rakyat.

“Apa yang sedang berlaku hari ini adalah suatu kebangkitan rakyat, suara rakyat dan kehendak rakyat untuk melaksanakan perubahan dalam negara kita.

“Maka, dengan sebab itulah hingga hari ini Dato’ Seri Najib sebagai Perdana Menteri masih tidak berani untuk membubarkan Parlimen. Rakyat di seluruh negara sedang menunggu untuk memberi mandat baru memerintah negara kepada Pakatan Rakyat di Putrajaya,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Ceramah Perdana Himpunan Selamat Tinggal Umno anjuran Majlis Tindakan Dun (MTD) Chukai, di Dataran Tok Guru Kampung Geliga, Kemaman, semalam.

Menurutnya, kesungguhan PAS dan Pakatan Rakyat menggantikan Umno-Barisan Nasional bukan ‘main-main’ atau sekadar janji-janji manis.

Tetapi, kata Salahuddin, PAS menjanjikan sesuatu yang boleh memberi manfaat kepada rakyat sebagaimana terkandung dalam Buku Jingga kerajaan Pakatan Rakyat.

“Kita (PAS) tidak main-main lagi. Apabila kita jumpa rakyat pada hari ini kita bukan lagi menjanjikan bulan-bintang kepada rakyat. Tetapi hari ini, kita menjanjikan sesuatu yang kita (Pakatan Rakyat) rasakan akan memberikan banyak manfaat kepada rakyat,” jelasnya.

Salahuddin turut menyelar tindakan Umno menggunakan budaya samseng, fitnah dan seks dalam pertarungan politik di negara ini.

Katanya, Umno gagal menjawab hujah-hujah serta fakta-fakta penyelewengan yang dilakukan oleh pemimpin BN.

“Mereka (Umno) tidak boleh lagi menjawab hujah-hujah kita, fakta-fakta yang kita kemukakan kepada mereka.

“Apabila mereka tidak boleh lagi menjawab segala hujah yang kita kemukakan dan rakyat yakin dan semakin yakin dengan hujah-hujah kita. Maka, kita melihat Umno mula bertukar untuk menjadikan budaya samseng dalam politik negara kita.

“Mereka (BN) lawan kita (Pakatan Rakyat) dengan fitnah, dengan video lucah dan dengan samseng-samseng untuk berdepan dengan kita. Inikah budaya Melayu.

“Hari ini mereka sudah melampau. Dia lawan kita dengan cara tidak bertamadun. Video seks, habis dengan pelacur, habis segala sundal, habis segala jalang, habis segala betina dan habis segala pondan,” jelasnya.

Oleh itu, katanya menjadi tangguungjawab kepada rakyat menamatkan budaya tersebut dengan cara menumpaskan Umno-BN dalam pilihan raya akan datang.

Hadir sama pada majlis tersebut Pengarah Strategik Parti KeADILan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli, Pengerusi Amanah Terengganu, Dato’ Raja Kamarul Bahrin Shah, Timbalan Yang Dipertua PAS Kemaman, Ustaz Nik Muhammad Nasri Nik Malek dan Pengarah MTD Chukai, Hanafiah Mat. -BO
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .