Ikuti Blog ini

Muhyiddin minta setiap Kilang hantar 200 orang untuk ramaikan majlisnya di Penang.

Surat dari Ketua Setiausaha Kementerian Sumber Manusia ini telah diedarkan kepada seluruh Syarikat Multi National (MNC) yang beroperasi di Pulau Pinang.

Tujuannya ialah meminta pihak Syarikat menghantar 200 orang pekerja dari setiap Syarikat bagi mencapai sasaran yang ditetapkan oleh Kementerian Sumber Manusia iaitu 5000 orang ke Majlis Perhimpunan YAB Timbalan Perdana Menteri bersama warga pekerja industry di Western Digital Media (Malaysia) Sdn. Bayan Lepas, Pulau Pinang, Sabtu lalu.

Kononnya menurut surat ini matlamat utama perhimpunan ini diadakan adalah untuk member ruang dan peluang kepada warga pekerja industri beramah mesra dengan pemimpin tertinggi Negara.

Di samping itu, ia juga adalah platform kepada para pekerja untuk meningkatkan kefahaman mengenai Dasar Transformasi Negara… kononnyalah…


Mungkin Ketua Setiausaha Kementerian Sumber Manusia merasakan yang rakyat Pulau Pinang khasnya Warga Industri buta internet seperti makcik-pakcik yang ada jauh di pendalaman Felda.. sebab itu dia kata meningkatkan kefahaman.

Menyedari bahawa bahawa kebanyakkan Warga Industri tidaklah sebodoh yang disangka oleh Ketua Setiausaha Kementerian Sumber Manusia dan tambahan pula Muhyiddin itu sendiri bukanlah ‘Crowd puler’..

Banyak Organisasi atau Syarikat terpaksa menyediakan imbuhan untuk menggalakkan pekerjanya supaya hadir ke himpunan itu..

Malah ada yang terpaksa mengagihkan baucer KFC yang bernilai RM20 untuk setiap pekerja yang hadir ke Majlis Muhyiddin itu.. lihat di bawah ni..


Walaupun begitu ianya tetap gagal menarik minat warga industry..

Kesian kat hang Muhyiddin.. Makcik Pakcik Felda bolehlah hang perbodohkan… kat Penang ni pencacai UMNO saja yang boleh hang perbodohkan sebab depa tu memang bodoh.

Hasilnya.. menurut seorang sahabat yang hadir.. dalam himpunan Muhyiddin itu majority yang hadir berbaju biru.. entah budak-budak manalah depa heret..budak-budak PLKN lah tu..

Nak cari sekeping gambar himpunan ni pun susah..sumber
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .