Ikuti Blog ini

Konsert Inul dibatalkan - Alhamdulillah



Konsert “Ratu Gelek Indonesia” Inul yang dijadualkan pada 27 Julai 2008 ini telah dibatalkan. Pihak Pemuda Wilayah telah menghubungi syarikat IMS Prima Sdn Bhd, yang menguruskan konsert berkenaan. Pegawai syarikat berkenaan yang enggan memberitahu namanya, memberitahu bahawa konsert tersebut telah dibatalkan.

Konsert tersebut dibatalkan kerana tidak mendapat permit daripada pihak DBKL ekoran ramai yang membantah dan tidak bersetuju dengan konsert tersebut, termasuk bantahan oleh Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan. Selain itu ia dikhuatiri akan menimbulkan kekacauan dan gangguan awam.

Pada 23 Julai 2007 yang lepas, rombongan Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan yang diketuai oleh Sdr Kamaruzaman telah menghantar memorandum bantahan kepada konsert Inul. Memorandum tersebut telah diterima oleh pegawai khas Datuk Bandar Wilayah Persekutuan.

Sejurus selepas itu Kamaruzaman mengumumkan Pemuda Wilayah akan turun ke Stadium Bukit Jalil bagi mengedarkan 10 000 risalah bagi memberi mesej kesedaran kepada orang ramai.

Saudara Kamaruzaman yang dihubungi tadi melahirkan rasa gembira dengan berita pembatalan konsert ini. Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan berharap agar konsert-konsert seperti ini, tidak lagi dibenarkan kerana ia akan mendatangkan kesan yang sangat buruk kepada negara kita.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .