Ikuti Blog ini

Bolehkah Abdullah di percayai?


Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menafikan tindakan Badan Pencegah Rasuah (BPR) menahan enam orang termasuk dua Exco Kerajaan Perak, kerana disyaki terbabit dalam rasuah bermotifkan politik.

Dia boleh berikan penafian sebanyak mana yang dia mampu – berbuih-buih mulut macam Sabry Cheek ; tapi belum tentu orang akan mempercayainya.

Berkata Abdulla lagi : "Saya gembira kini BPR aktif menjalankan siasatan dan membuat tangkapan hasil daripada penambahbaikan terhadap agensi itu dari segi pertambahan bilangan pegawai dan kemudahan untuk membuat penyiasatan," kata Abdullah.

Bolehkah anda percaya kata-kata Abdullah tersebut? Kalau benarlah sebagaimana apa yang dikatakan Abdullah begitu dan beliau sebenarnya tidak berbohong kepada kita semua, maka tidak lama lagi tentunya kita akan mendapat perkhabaran tentang penyiasatan keatas “18 lagi kes rasuah berprofil tinggi”

Negara pernah hangat dengan “18 lagi kes rasuah berprofil tinggi” yang didedahkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri ketika itu Datuk Seri Dr Rais Yatim pada 13 Feb 2004 selepas penangkapan dan pendakwaan bekas ketua pegawai eksekutif Perwaja Steel Bhd Tan Sri Eric Chia dan bekas Menteri Pembangunan Tanah dan Kooperatif Tan Sri Kasitah Gaddam .

Kes 18 Perasuah berprofil tinggi tersebut dipercayai melibatkan para menteri dan bekas menteri :

1) Muhammad Muhammad Taib (Bekas MB Selangor )
2) Adnan Yaakob (Bekas MB Pahang )
3) Daim Zainuddin (Bekas Menteri Kewangan)
4) RAP – Bekas Ratu AP
5) Samy Vellu (Bekas Menteri Kerjaraya)
6) Haji Abdul Taib ( KM Sarawak)
7) Mohd Ali Rustam ( KM Melaka)
8) Ling Liong Sik (Bekas Menteri Pengangkutan)
9) Khalil Yaakob (Bekas MB Pahang)
10) Rahim Tamby (Bekas MB Melaka)

Kes seorang ahli umno Kelantan yang melibatkan Pemalsuan / klon 1,000 X RM40 mill AP dan beberapa kes yang melibatkan kerugian Bank Negara, Proton, MAS, TNB , Anak bekas KPN dan banyak lagi!


Kalau bukan kerana konspirasi politik , bagaimana dan kenapa tiba-tiba 2 Exco Perak dicekup atas tuduhan meluluskan projek perumahan yang tak pernah ada lagi? Anda mahu percaya cakap Abdullah? Not me!
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .