Ikuti Blog ini

'Penduduk tidak percaya Anwar liwat'



Beberapa penduduk kawasan Permatang Pauh percaya pertuduhan liwat ditimbulkan dalam kempen semata-mata untuk memastikan calon PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim kalah dalam pilihanraya kecil 26 Ogos.

Pada masa sama mereka juga berpendapat, penurunan harga minyak mulai semalam mempunyai tujuan politik iaitu untuk mendapatkan sokongan pengundi kerusi parlimen itu yang dicabar calon BN Datuk Arif Shah Omar Shah dan seorang lagi calon Hanafi Hamat.

Penduduk Kampung Kepala Bukit di Permatang Pasir, Ishak Yaakub berkata, orang kampung memang tidak percaya dakwaan Anwar liwat kerana sudah tahu budi perangainya.

"Buatlah tuduhan sebanyak manapun kami tidak percaya, orang Permatang Pauh sudah matang. Semakin banyak isu ini diperkata, rakyat semakin meluat.

"Isu ini tidak akan mempengaruhi pengundi di sini. Anwar adalah pemimpin rakyat dan kerana itu kami semua menyokong beliau," katanya ketika ditemui hari ini.

Sementara penduduk Kampung Pelek, Sheikh Hamzah Sheikh Radzi berkata, orang tidak lagi percaya kepada BN menyebabkan apa yang mereka buat orang tidak suka.

Beliau juga berkata, tindakan menurunkan harga minyak sekarang adalah untuk kepentingan politik kerajaan.

"Ini adalah gula-gula politik sahaja untuk mendapat sokongan pengundi Permatang Pauh," katanya.

Saad Ismail dari Kampung Bukit Indera Muda berkata, tuduhan liwat sangat jijik dan sebahagian besar orang Permatang Pauh tidak percaya.

"Mungkin sebahagian sahaja yang percaya tetapi orang Permatang Pauh boleh terima Anwar menjadi perdana menteri," katanya.

Beliau berkata, orang Permatang Pauh kecewa dengan kerajaan BN Pulau Pinang sebelum ini kerana menyebabkan ramai terpaksa berpindah ke Kedah.

Ahmad Jaafar dari kampung yang sama, pula berkata, tidak mungkin Anwar melakukannya dan pengundi Permatang Pauh tidak percaya terhadap tuduhan itu.

Beliau juga setuju bahawa keputusan kerajaan menurunkan harga minyak adalah kerana kempen pilihanraya Permatang Pauh.

Isu liwat dan serangan peribadi ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim dijangka tidak menjejaskan sokongan pengundi Permatang Pauh, Selasa ini.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .