Ikuti Blog ini

TAHNIAH TOK PA..


Tahniah kepada Tok Pa kerana menunjukkan ciri-ciri kepimpinan Islam sebenar yang perlu dicontohi oleh semua pimpinan PAS yang lain.Tok Pa telah menerima teguran daripada TGNA dengan cara yang terbuka dan begitu berlapang dada.Bukan semua pimpinan yang sudah mempunyai jawatan yang tinggi bahkan pengaruh yang besar sanggup untuk berbuat demikian kerana ego yang tinggi.

Katanya:"Jadi apa sebab Tok Guru tegur saya itu saya fahamlah. Dan selepas itu saya ambil sikap tidak jawab Tok Guru. Saya sebagai anak, Tok Guru boleh panggil saya pada bila-bila masa sahaja."Jadi saya terus terang apabila keluar dalam Harakah kata Tok Guru tegur saya itu sebenarnya saya sudah menghantar mesej kepada Setiausaha Politiknya, Haji Annual Bakri Haron."Saya kata sampaikan terima kasih saya kepada Tok Guru. Jadi rasanya ada sesuatu yang Tok Guru tegur saya dan saya sendiri rasa tidak jelas. Jadi hari ini jelaslah," katanya kepada media selepas pertemuan dengan Menteri Kelantan di JKR 10, hari ini.

Pengakuan yang dikeluarkan oleh Tok Pa secara terbuka dalam harakah daily sedikit pun tidak menjatuhkan ketokohan dan kredebiliti beliau, apa lagi menunjukkan beliau berada di tempat yang salah, kerana semua tahu realitinya yang berlaku pada 16 sept lalu, tiada sebarang perubahan kerajaan seperti mana yang beliau dakwa bersama dengan hujjah-hujjah beliau.Tetapi sifat kerendahan hati beliau itu sebenarnya menunjukkan keberibadian seorang pemimpin yang tinggi nilai jatidiri dan akhlaknya.

Bukan ramai pemimpin yang ada hari ini boleh mengaku kesilapan yang dilakukan termasuk Amwar Ibrahim sendiri sehingga kini tidak pernah membuat pengakuan terbuka atas kesilapan yang dilakukan semasa beliau di dalam UMNO dahulu yang lantang mengutuk TGNA, TGFN, TGHA serta ramai lagi pimpinan PAS yang lain apa lagi membuat kenyataan memohon kemaafan secara terbuka.

Kami juga percaya Tok Pa juga tidak berniat untuk melanggari dasar mu'tamar PAS yang lalu dan bersetuju dengan pendirian PAS kerjasama dalam Pakatan, cuma beliau melontarkan pandangan peribadi beliau tentang perubahan kerajaan pada 16 sept lalu sahaja.Soalnya pada tarikh bukan pada perubah atau tidak berdasarkan pengalamasn politik beliau.

Beliau sebenarnya menyokong dasar kearah perlunya menumbangkan UMNO dan BN dan menegakkan kerajaan Islam Pakatan Rakyat yang disepakati dalam mu'tamar yang lepas.

Kami ahli PAS akan terus berada di bawah pimpinan kami dan terus memberikan wala' dan patuh yang sepenuhnya kepada Presiden TGHA dan TGNA dalam memastikan kerlansungan perjuangan Islam di Malysia.. TAKBIR!!!
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .