Ikuti Blog ini

Ahli UMNO Melaka sertai PAS malam ini..?

Kalau 2 hari lepas Ketua Menteri Melaka mendakwa 40 orang ahli ‘celup’ PAS menyertai Umno, malam ini Insya Allah 19 orang ahli tulen Umno akan menyertai PAS. Majlis ini akan berlangsung di sebuah restoran di negeri Melaka.


Saya akan melaporkan berita ini dengan lebih lengkap selepas majlis tersebut berlangsung.


Bak kata Pendekar Musytar dalam Filem Pendekar Bujang Lapok, “ini betul-betul bukan main-main”.


Kalau Umno main-main dalam hal penyertaan ahli PAS celup ke dalam Umno, PAS tidak berbuat demikian sebaliknya akan memeriksa dahulu kesahihan orang-orang tersebut samada benar-benar ahli Umno atau sekadar penyokong Umno atau mungkin juga tidak berparti. Tidak sebagaimana Umno seringkali mengelirukan rakyat dengan dakwaan bahawa sesiapa sahaja yang mendakwa ahli PAS mereka percaya. Sedangkan mereka yang mengaku ahli PAS tersebut adalah ahli PAS yang sudah terlucut keahliannya; sekadar penyokong; tidak berparti malah kadang-kadang ahli Umno yang berlakon menjadi PAS. Mereka sebenarnya hanya mahukan duit dan habuan yang diterima dari Umno dalam apa juga bentuk.


Sebab itulah PAS tidak risau dengan berita-berita kemasukan ahlinya ke dalam Umno kerana kebanyakan kes itu adalah tidak benar dan palsu. Ini termasuklah isu kemasukan Senin Tumpang dan kononnya 40 orang ahli PAS ke dalam Umno 2 hari lepas. Setelah diperiksa ahli-ahli di Musai boleh dikatakan tiada kerana cawangan PAS Musai juga sudah lama tidak ujud.


Jadi persoalannya sekarang siapa yang menipu dan siapa yang kena tipu. Mungkin Senin Tumpang menipu YAB Ketua Menteri atau sebaliknya.

akujanji

Aku Janji Wakil Rakyat UMNO & BN Memperbodohkan Diri…





Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .