Ikuti Blog ini

Nizar diarah kosongkan pejabat, pulangkan aset kerajaan

MENTERI Besar Perak, Datuk Mohamad Nizar Jamaluddin melambaikan tangan kepada wartawan ketika keluar dari Istana Kinta selepas mengadap Sultan Perak Sultan Azlan Shah.


KUALA LUMPUR - Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin dan seluruh exconya mengosongkan bilik selain memulangkan seluruh aset milik kerajaan.


Setiausaha kerajaan negeri Perak, Dato' Dr Abdul Rahman Hashim, mengarahkan Nizar memulangkan semua aset kerajaaan negeri, termasuk kunci pejabat dan menyerahkan kenderaan rasmi dengan segera. Mereka juga tidak boleh memindahkan sebarang dokumen dari bilik masing-masing.


Sementara Speaker Dun, V Sivakumar mendakwa dipujuk menyertai BN dengan sejumlah wang dan jawatan penting peringkat negeri dalam MIC.


Namun dalam perkembangan terkini, Nizar dijangka tidak akan melepaskan jawatan selain disebut akan mengadap semula Sultan Perak, Sultan Azlan Shah bagi membincangkannya.


Pasukan polis dan FRU mengambil alih bangunan Kerajaan Negeri. Sebaik sahaja Sultan Azlan Shah menitahkan Menteri Besar dan semua Exco meletak jawatan,
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .