Ikuti Blog ini

Cubaan BN Jatuhkan Kerajaan PR Di Selangor. Pengundi Bukit Selambau Perlu Tahu

Politik murahan - itu ungkapan yang diguna oleh Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim terhadap tindakan Barisan Nasional memperalat agensi persekutuan untuk melancarkan program khusus menjatuhkan kerajaan negeri Pakatan Rakyat di Selangor.

Anwar mendakwa beliau mempunyai dokumen berhubung satu mesyuarat yang diadakan oleh Pejabat Pembangunan Negeri Selangor (PPNS) yang memperincikan program- program membabitkan agensi kerajaan.

Menurutnya, dokumen yang bertajuk "Pelaksanaan Program People Centric di Negeri Selangor" satu mesyuarat telah diadakan 26 februari lalu dan membabitkan Agensi Keselamatan Negara serta Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Program berkenaan dilaksanakan bagi menjatuhkan Kerajaan Negeri Selangor untuk memastikan Barisan Nasional menguasai negeri Selangor dan juga meraih kemenangan majoriti dua pertiga di Parlimen bagi pilihanraya akan datang.

PPNS adalah sebuah agensi Kerajaan Persekutuan bawah Jabatan Perdana Menteri yang sebelum itu ditubuhkan khusus bertujuan untuk bertindak sebagai medan perantaraan di antara Kerajaan Pakatan Rakyat dan Kerajaan Persekutuan.

Perkara ini telah pertama kali didedahkan di Dewan Undangan Negeri Selangor oleh Adun Kg Tunku, Lau Weng San.

Beliau saya menganggap tindakan yang dibuat adalah tindakan subversif dan tidak berdemokrasi. Beliau terkejut agensi keselamatan negara termasuk polis dan tentera diperalatkan oleh Kerajaan Persekutuan untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat," katanya kepada media.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan usaha melalui pelaksanaan program yang sama telah dijalankan di negeri-negeri Pakatan Rakyat lain dan juga untuk menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat Perak.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .