Ikuti Blog ini

Kes Altantunya, Sirul Dan Azilah Di Jatuhkan Hukuman Gantung Sampai Mati Oleh Mahkamah Tinggi Setelah Di Dapati Bersalah !!

KUALA LUMPUR - Dua anggota Unit Tindakan Khas iaitu, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar dihukum gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi hari ini selepas bersalah atas tuduhan membunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibu, tiga tahun lalu.


Hakim Datuk Mohd Zaki Md Yasin membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan. Prosiding perbicaraan kes bunuh Altantuya masuk hari ke-160 hari ini. Pada 31 Oktober 2008, Razak Baginda dilepas dan dibebaskan oleh mahkamah daripada tuduhan bersubahat dengan kedua-dua tertuduh kerana membunuh Altantuya.


Azilah dan Sirul bergambar kenangan selepas dijatuhi hukuman
gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi hari ini


Inilah wajah Sirul dan Azilah yang sempat dirakamkan dulu

Seperti yang dijangkakan oleh sekalian hambar rakyat, akhirnya terjadi kini bila kedua-dua tertuduh terbabit iaitu Sirul dan Azilah dijatuhkan hukuman gantung sampai mati. Apakah ini akan merubah persepsi rakyat terhadap Perdana Menteri, Najib Razak yang sering dikaitkan dengan kes ini dulu.


Persoalannya sekarang, apakah kedua-dua tertuduh ini masih dijadikan
"kambing hitam" untuk melengkapkan kes ini. Bahkan mereka sendiri pernah mengaku di mahkamah sebelum ini. Cuba lihat foto terbaru mereka selpeas dijatuhkan hukuman gantung sampai mati diatas. Benarkah mereka itu Sirul dan Azilah sebenarnya? Kerana kedua-dua tertuduh tidak pernah pun "bergaya sakan" dan berpakaian kemas seperti itu bila dirakamkan gambar oleh media sepanjang kes mereka.



[Apakah ada pula "kambing hitam" yang akan menjadi pelengkap hukuman mati ini dan akhirnya Sirul dan Azilah akan dihantar ke luar negara untuk menenangkan fikiran. Inilah perkara yang sering bermain difikiran rakyat sekarang. Tambahan pula, hukuman gantung kedua-dua tertuduh itu bukannya dibuat di khalayak ramai seperti yang berlaku kepada Saddam Hussin, Presiden Iraq dulu?. Tambahan pula sejak dari awal perbicaraan sampailah dijatuhkan hukuman kedua-dua tertuduh masih bertopeng "ala ninja". Apapun keputusan mahkamah ini sedikit sebanyak akan menyelamatkan nama Perdana Menteri dalam kes ini].



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .