Ikuti Blog ini

LAGI PENDEDAHAN : NASARUDDIN TANTAWI DAKWA ROHAIZAT PUNYA ISTERI KEDUA DI PAHANG











KUBANG SEMANG-20HB Ustaz Nasaruddin Tantawi bersama S/U KM Pulau Pinang Steven dan juga wakil DAPSY serta Ketua AMK Permatang Pauh Sdr Amir Ghazali, telah mengadakan satu sidang akhbar. Dalam sidang akhbar tersebut Ustaz Nasaruddin Tantawi memberi 3 perkara utama dan pendedahan yang agak mengejutkan semua pihak.

1. Pemuda Pakatan Rakyat menghantar satu seruan untuk mengadakan satu debat dengan isu pengkhianat negara dan menyediakan satu kawasan lapang di Permatang Tengah pada 23 hb 2009 malam. Menurut Ustaz Nasaruddin lagi, tujuan diadakan debat ini ialah untuk berhujah dengan pemuda Pakatan Rakyat iaitu "Siapa Pengkhianat Negara". Berhubung dakwaan Muhyiddin Yassin terhadap DSAI sebagai pengkhianat negara. Jika ada bukti dokumen mereka mesti berani berhujah, malah telah 7 kali dijemput agar hadir berhujah malah pemuda Umno tidak pernah menyahut, sama ada MCA atau MIC agar turun pada 23 hb jam 9.00 malam di Permatang Tengah.

2. Meyentuh isu polimek kononnya Tuan Guru Nik Aziz yang ekstrem berkaitan syurga dan neraka. Kenyataan yang diekplotasi dan menggunakan majlis fatwa tanpa memanggil beliau memberikan kenyataan sebenar apakah yang dimaksudkan dengan kenyataan beliau tidak menyiarkan ucapan TG Nik Aziz tanpa gambar dan suara.

Tuan guru hanya menyebut dasar perjuangan umno yang tidak boleh masuk styurga, tetapi menyebut perbuatan seseorang yang mungkar. Misalnya ibubapa yang memberi didikan kepada anak. Jika umno mahu masuk syurga, jangan rasuah, menahan orang tanpa bicara, dan bukan menentukan siapa yang masuk syurga, tetapi mereka juga berhak perjungan mereka benar, kenapa Khairy Jamaluddin tidak berani menyahut dan benarkan perjuangan umno tidak bertentangan dengan syariat, kita minta ulama umno untuk berhujah dengan kita dan bersedia untuk berhujah dan bukan dengan kekerasan.

3. Isu yang besar ialah berkait dengan calon BN yang saya anggap seorang yang tidak layak untuk menjadi wakil kepada rakyat di Permatang Pasir. Selain dengan isu pecah amanah dan koperasi ,, ada satu perkara mengenai keperibadian beliau dimana beliau mempunyai seorang isteri yang dikahwininya pada 2005 pada peringkat awal hanya di daftarkan pada 2008 dan hanya menjadikan isteri beliau tetapi tidak diberikan nafkah yang adil. Menurut Ustaz Nasaruddin lagi, wanita tersebut yang dikenali rapat dengan keluarga beliau sebagai Fiza atau Hafizah dan berkali-kali menafikannya dan mengahwininya sejak tahun 2005 yang lalu , saya bukan menyentuh soal peribadi , tetapi isteri beliau disembunyikan, pergi dan datang ikut suka hati malah tidak diakui sebagai sisteri, malah isteri beliau menuntut dari Rohaizat agar mengakuinya dan kini berada di Pahang, kawasan Jengka, dan menurut Ustaz Nasaruddin Tantawi lagi, jika ini lah orangnya dan tidak berlaku adil dengan isteri, mana mungkin beliau akan dapat memimpin rakyat di kawasan Permatang Pasir dan bakal di beri mandat di kalangat rakyat."

"Kalau bersama isteri tidak berlaku adil, maka bagaimana beliau akan bertanggungjawab kepada rakyat dengan adil". Kita tahu dijabatan agama mana di daftarkan dan kita punya rekod mengenainya.

Menurut Ustaz Nasaruddin lagi Hafizah adalah kerani di pejabat Rohaizat."Hafizah ketua kerani di pejabat Rohaizat selama 8 tahun dan bekerja dengan Rohaizat, berkahwin tanpa diberitahu keluarga. Kita minta selesai dulu rumahtangga beliau baru selesai masalah rakyat," demikian jelas ustaz nasaruddin lagi.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .