Ikuti Blog ini

Sidang Media Pemuda PAS dan Dato’ Seri Nizar.


Ipoh - Pemuda PAS Negeri Perak menyatakan mereka sudah bersedia menghadapi pilihanraya DUN Negeri Perak berdasarkan kepada khabaran setelah Mahkamah Persekutuan semalam mengumumkan tarikh keputusan MB Perak akan diadakan pada 9 Februari 2010. Pemuda PAS yang akan mengadakan himpunan pemuda PAS pada 30 Januari 2010 di Larut mengharapkan himpunan itu dapat mengumpul Pemuda seluruh negeri Perak seramai 10,000 orang sebagai tanda memperingati rampasan kuasa di negeri Perak.

Dato’ Seri Nizar dalam sidang media yang sama, berharap agar hakim yang mengadili kes beliau dengan Zambry agar tidak dimanupilasikan oleh mana-mana pihak termasuk badan eksekutif dan juga badan legislatif yang lain. Beliau juga yakin kelima-lima hakim tersebut akan mengadili keputusan tersebut berlandaskan Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak.

Beliau juga mengambil kesempatan dalam sidang media tersebut untuk menyatakan beliau menafikan sekeras-kerasnya dakwaan TV3 dan TV9 tentang penahanan pegawai khas beliau atas kes jual-beli pasir. Beliau juga menggesa agar TV3 dan TV9 menarik balik dakwaan mereka dalam berita perdana mereka semalam (25 Jan 2010).

“Saya berikan tempoh 24 jam kepada TV3 suku dan TV9 untuk menarik balik penyataan mereka. Jika tidak pihak peguam kami akan mengambil tindakan terdapat mereka”

Dalam berita perdana di TV3 dan TV9 semalam, mereka mendakwa 3 daripada 34 orang yang ditahan oleh SPRM berkenaan isu penjualan pasir adalah terdiri daripada pegawai khas Menteri Besar Perak, Dato’ Seri Nizar.


Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .