Ikuti Blog ini

Kehadiran lesu, AGM Pemuda ditangguhkan

Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) Pemuda MCA kali ke-46 ditangguhkan sebentar tadi berikutan jumlah perwakilan yang hadir tidak mencukupi untuk membolehkan perhimpunan dijalankan.

Timbalan Ketua Pemuda, Datuk Dr Mah Hang Soon mengumumkan keputusa itu jam 10.45 pagi ini, iaitu 15 minit selepas pendaftaran delegasi ditutup.
Mesyuarat yang diadakan di sebuah hotel di ibu negara sepatutnya bermula pada jam 9 pagi tetapi kurang 10 daripada 1,742 perwakilan yang hadir.

Meskipun pendaftaran akan dibuka sehingga jam 10.30 pagi, kemungkinan besar AGM itu terpaksa dibatalkan kerana tidak mempunyai korum yang mencukupi.

Bagaimanapun, AGM pergerakan Wanita di Wisma MCA menyaksikan lebih 350 perwakilan, - kira-kira satu perlima daripada jumlah perwakilan hadir.

Mesyuarat itu juga dipulaukan oleh ketuanya, Datuk Paduka Chew Mei Fun.

Kehadiran perwakilan di kedua-dua AGM itu dilihat sebagai pengukur, sejauh mana sokongan para perwakilan terhadap presiden parti, Datuk Seri Ong Tee Keat yang kini tersepit.

Majlis eksekutif kedua-dua pergerakan itu pada mesyuarat tergempar mereka semalam mengambil keputusan untuk menangguhkan AGM hari ini.

Namun jawatankuasa pusat (CC), tanpa kehadiran 21 anggotanya yang meletakkan jawatan dua hari lalu, menuntut AGM MCA yang dijadualkan pada Ahad ini diteruskan.

CC juga mengarahkan pergerakan Pemuda dan Wanita MCA mengadakan AGM mereka hari ini.

Kedua-dua pemimpin pergerakan itu adalah penyokong kuat naib presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .