Ikuti Blog ini

Pemuda PAS cabar Zambry debat bajet tambahan

IPOH, 4 Ogos: Dewan Pemuda PAS Negeri Perak mencabar Menteri Besar BN, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir untuk berdebat kerana tindakan terdesak untuk meluluskan Rang Undang-Undang Usul Pembekalan Tambahan (Bajet Tambahan) RM80 juta semalam yang tidak berfungsi dengan baik, di mana-mana sahaja.

Setiausahanya, Dr Raja Ahmad al-Hiss (gambar) berkata, rakyat perlu mengetahui ke manakah wang rakyat itu dibelanjakan kerana tiada penjelasan bertulis yang lengkap di dalam Dun Perak.

Ini, katanya kerana kelulusan tersebut masih kabur dan tidak dijelaskan dengan tepat, maka pihaknya mempelawa Zambry berada di atas satu pentas bagi memperjelaskan isu tersebut.

“Kenapa perlu takut berdepan dengan rakyat jika merasakan Barisan Nasional (BN) melakukan perkara yang betul?

“Kenapa perlu tipu rakyat dengan berselindung di sebalik Bajet Tambahan tersebut yang bukannya atas kepentingan rakyat. Kenapa menafikan defisit yang sebenar jika kewangan kerajaan negeri stabil?” soalnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Pihaknya juga merasa malu dengan pencapaian kerajaan Perak di bawah Zambry yang dikatakan hebat dalam ekonomi dan pembangunan rakyat.

Katanya, amat menjelikkan apabila defisit kerajaan negeri lebih merudum berbanding kerajaan negeri lain, apatah lagi jika dibandingkan dengan kerajaan-kerajaan negeri di bawah Pakatan Rakyat (PR).

Justeru, katanya Pemuda PAS negeri menunggu tarikh, tempat dan masa yang diputuskan Zambry pada bila-bila masa. -Hrkh

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .