Ikuti Blog ini

Ahmad Maslan Hina Sultan Kelantan

Ketua penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan berkata beliau tidak mempunyai maklumat mengenai kedatangan Sultan Kelantan Sultan Muhammad V ke satu kawasan di Gua Musang sebelum ini.

Kedatangan Sultan Muhammad sebelum ini dipercayai berkaitan masalah tanah yang dihadapi sekumpulan masyarakat di kawasan tersebut.

"Tapi kalau sultan sendiri kena datang selesai, nampak sangat kerajaan negeri tak boleh selesaikan (masalah)," kata Ahmad ketika bercakap kepada pemberita di bilik gerakan BN di Bukit Cekati hari ini.

Beliau menjawab soalan berkenaan yang sebenarnya diajukan kepada calon BN Abdul Aziz Yusof.

Turut ditanya ialah sebab kedatangan Sultan Muhammad V ke kawasan itu sebelum ini, yang ketika itu bergelar Tengku Mahkota Muhammad Faris Petra.

Isu mengenai kedatangan Sultan Muhammad V ke kawasan pilihan raya kecil DUN Galas timbul semalam apabila desas-desus mengenainya dikutip oleh sebuah blog.

Pengelola istana Kelantan Datuk Abdul Halim Hamad semalam bagaimanapun menafikan desas-desus bahawa Sultan Kelantan akan menyertai kempen pilihan raya kecil DUN Galas.

Apa yang diucapkan oleh Ketua Penerangan UMNO itu adalah sesuatu yang biadab dan sikap tidak hormat kepada Sultan Kelantan.

Beliau (Ahmad Maslan) sendiri mengakui tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku sedangkan Sultan Kelantan sebenarnya adalah seorang yang berjiwa rakyat, yang mahu turun ke padang bersama rakyat, sentiasa menyelami masalah rakyat dan sentiasa berada bersama rakyat.

Contoh, apakah apabila Sultan Kelantan sendiri menyembelih lembu misalnya disebabkan oleh "masalah rakyat" yang takde seorang pun pandai sembelih lembu? Tidak samasekali! Tetapi adalah kerana Sultan Kelantan merasakan dirinya sebagai sebahagian anggota rakyat dan apa yang dilakukan oleh Sultan Kelantan itu amat disenangi dan disayangi oleh rakyat Kelantan sendiri.

Bgitulah halnya dengan apa-apa juga dengan tindakan Sultan Kelantan termasuk datang ke Gua Musang untuk menyampaikan geran tanah. Ia adalah kehendak Sultan sendiri yang ingin bersama rakyat, yang ingin melihat senyum wajah rakyat di bawah naungannya.

Bukan macam kamu di dalam UMNO yang sebat segala hak rakyat, yang suka melihat rakyat menderita. -GB
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .