Ikuti Blog ini

Umno Kini "Hidup Pun Susah,Mati Pun Susah Ooo.." - Mat Sabu

( Ceramah Mat Sabu Sentiasa Mendapat Sambutan )

Ceramah Mat Sabu Malam tadi bertempat di Markas Pas Chemor telah mengundang gelak ketawa para hadirin dengan cadangan kerajaan membeli tapak pekuburan berharga RM70 juta ,Ini menggambarkan seolah-olah macam cerita P.Ramly dalam cerita Madu Tiga,kata-kata apek "Hidup pun susah,Mati pun susah"begini jugalah yang akan terjadi kepada Umno'Hidup pun susah mati pun susah,semuanya nak kena pakai duit".kata Abg Mat.

Diceritakan juga bagaimana Abg Mat mengunjung sebuah kedai untuk mendapatkan minyak masak,lalu seorang cina tua bertanya kepada abg Mat "Apa pasal lu talak cakap pasal ini minyak itu dalam parlimen YB,saya tak pernah nampak lu punya muka oo?? ." tanya apek tersebut,abag Mat lalu tergelak kerana apek tersebut tak perasan bahawa dia bukan lagi menjadi ahli Parlimen,tetapi harapan mereka cukup tinggi terhadap pimpinan pembangkang.

(Ribuan Hadirin Yang Hadir Untuk Mendengar Ceramah )

Berkenaan MP DAP yang menjadi kontrovesi kerana memsuki masjid menyampaikan bantuan seperti apa yang dimomokkan oleh Umno beberapa bulan yang lalu,Abg Mat meminta kerajaan atau MAIS agar membuat ketetapan siapakah yang boleh memasuki rumah ibadat orang islam."Sekarang nak mengadu pada MAIS pun susah sebab mereka ini lebih Umno dari Umno,Sudahnya lebih baik kita mengadu pada Ahmad JAIS boleh juga tenangkan hati menyanyi lagunya."kata abg Mat di sambut gelak ketawa para hadirin.

"Jangan apabila YB DAP masuk masjid tak boleh..!! Tetapi kalau YB BN dari MIC macam YB Kamal MP Hulu Selangor boleh pulak,macam mana ni??"tanya beliau pelik.Senang macam kata Nik Aziz "Mu (orang bukan islam) boleh masuk dalam masjid,mu nak tido ko,mu nak make (makan) ko,boleh sokmo,Umno payah..puak-puak ni tak pahe (faham) agama." kata TGNA.


( Otai Pas Yang Tidak Pernah Ketinggalan )

Yang terakhir Abg Mat mengingatkan paha hadirin akan kata-kata keramat Ustaz Fadzil Noor,Mantan Presiden Pas bahawa kepercayaan "Khurafat hanya Umno yang boleh memerintah."sudah terhakis di fikiran rakyat negara ini,dan perkembangan ini jugalah yang menyebabkan Umno semakin takut dan hilang punca.

Contohnya,Permohonan maaf kontraktor Melayu kepada LGE adalah satu gambaran bahawa Umno bukan lagi jaminan yang dapat membantu orang-orang melayu di negara ini,metos itu sudah berakhir.Hampir 65 % kontrak PDA dan 100% kontrak JKR di PP di berikan kepada kontrator Melayu,ini yang menyebabkan Umno semaikin menggila saban hari.

Beliau juga menyeru agar setiap pejuang kebenaran terutamanya dari PAS agar sentiasa bersiap sedia dengan jentera pilihanraya yang mantap dan jitu untuk menghadapi PRU pada bila-bila masa tahun ini.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .