Ikuti Blog ini

Labis: Bank Ditutup, Projek-projek Mee Segera PRK Tenang Dulu Hancur Lebur.

Bank Di Segamat Dan Labis Terpaksa Ditutup Akibat Banjir

Cawangan bank-bank komersil di Segamat dan Labis, Johor, terpaksa ditutup pada Isnin akibat banjir, kata Persatuan Bank-bank Malaysia (ABM) dalam satu kenyataan pada Isnin.

Persatuan itu bagi pihak 10 bank anggotanya, berkata keadaan itu dipantau rapi dan bank berharap dapat beroperasi seperti biasa secepat mungkin.

Ia berkata pengguna boleh memperoleh maklumat terkini menerusi nombor bebas tol ABM, ABMConnect 1-300-88-9980 dari Isnin hingga Jumaat (kecuali cuti umum), 9:00 pagi hingga 5:30 petang atau menghubungi nombor telefon bank masing-masing.

Memandangkan esok cuti umum untuk Wilayah Persekutuan, orang ramai dinasihatkan menghubungi nombor di atas pada Rabu, 2 Feb, 2011.

Affin Bank Bhd boleh dihubungi di 03-55223000, Alliance Bank Malaysia Bhd (03-55169988), AmBank (M) Bhd (1-300-80-8888), CIMB Bank Bhd (1-300-88-0900), EON Bank Bhd (03-26161133), Hong Leong Bank Bhd (03-76268899), Malayan Banking Bhd (1-300-88-6688), OCBC Bank (Malaysia) Bhd (1-300-88-5000), Public Bank Bhd (1-800-88-3318) dan RHB Bank Bhd (1-800-88-4663).

Banjir mencetuskan keadaan cemas di beberapa negeri di negara ini, menyebabkan tiga orang terkorban, kerosakan hartanah dan memaksa beribu-ribu orang dipindahkan.

Setakat ini dua kematian dilaporkan di Johor manakala seorang lagi di Melaka.

Selain itu, banjir dan tanah runtuh yang berlaku antara Bahau dan Tampin di Negeri Sembilan dan Kluang, Johor, memaksa Keretapi Tanah Melayu Bhd membatalkan perkhidmatan ke Selatan dan Timur. -- BERNAMA

Banjir melanda Labis & Segamat di hari mengundi semasa pilihanraya Tenang berlansung.

Kini, selepas kemenangan BN diumumkan ekonomi Labis & Segamat lumpuh apabila bank-bank komersial terpaksa ditutup kerana banjir besar.

Malah lebih daripada itu, waktu sebelum pilihanraya Tenang, beberapa projek mee segera mencurah di Tenang untuk menambat hati pengundi Tenang.

UMNO BN berbangga dengannya, konon hanya UMNO BN sahaja yang boleh membawa pembangunan, hanya UMNO BN sahaja yang boleh buat jalan, hanya UMNO BN sahaja yang boleh memberi itu dan ini kepada rakyat. Semua agensi kerajaan pusat dikerah untuk mengubah wajah Tenang untuk memukau pengundi Tenang. Berjuta dicurahkan untuk menghadapi pilihanraya Tenang. UMNO BN kaya raya, kata pengundi BN. Apa ada pada parti PAS? Apa ada Pakatan Rakyat?

Pembangunan yang sepatutnya menjadi kewajipan tetapi kini bertukar apabila UMNO BN menjadikan diri mereka seperti Santa Claus di hari natal memberi gula-gula pembangunan kepada rakyat. Sedangkan kekayaan itu milik Allah s.w.t.

Tak cukup dengan itu, Islam dipersendakan secara bergilir-gilir oleh UMNO dan MCA.

Kini sekonyong-konyonngnya Allah menurunkan hujan yang membanjiri seluruh Tenang. Tiada tampak projek mee segera yang dibanggakan lagi. Jalan-jalan yang baru diturap hancur lebur ditenggelami banjir dan ada yang merekah menjadi bongkah-bongkah batu yang perlu dibersih dan diperbaiki semula.

Tuhan telah dicabar dan lalu Tuhan memberikan jawpaannya. Tunjukkan kekayaan kamu yang kamu banggakan. Kamu taburkan pembangunan dengan niat untuk mendapat kemenangan di dalam pilihanraya. Ya, itu yang kamu dapat. Kamu diberikan kemenangan, kemudian Allah berhak untuk membersihkan semua projek-projek pembangunan yang kamu bina itu dengan banjir yang tak dapat kamu tolak kerana pembangunan itu kamu lakukan bukan untuk rakyat tetapi untuk pilihanraya. Pilihanraya sudah berakhir dan Allah juga berhak untuk mencabut semua projek itu semula dengan dikirimkan banjir yang tidak dapat ditolak lagi oleh sesiapa!

Sekarang siapa yang kaya raya dan siapa berkuasa? UMNO BN kah? Atau Allah Yang Maha Esa? -GB
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .