Ikuti Blog ini

Kenyataan "Bangang" Chua Sui Lek Kantoikan Umno...

Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek bersedia untuk bertemu dengan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat berhubung isu pengharaman penjualan tiket loteri di negeri tersebut.

MCA, katanya, tidak memahami kenapa keputusan untuk mengharamkan penjualan loteri itu diambil hanya selepas 20 tahun PAS memerintah Negeri Kelantan.

Menurut beliau lagi, keputusan itu telah menyekat hak masyarakat bukan Islam yang bebas menentukan sama ada mereka mahu berjudi atau tidak.

"Kerajaan PAS Kelantan perlu diingatkan bahawa kebebasan untuk memilih terpelihara di dalam perlembagaan negara dan mereka (PAS) tidak mempunyai hak untuk melanggar hak tersebut," ujarnya kepada The Star.

Tegasnya, PAS telah membuktikan bahawa mereka akan mengenakan nilai-nilai yang mereka percaya betul untuk rakyat Malaysia tanpa terlebih dahulu mengambil kira sama ada tindakan mereka itu melanggari hak demokratik rakyat Malaysia yang berlainan agama dan kepercayaan.

Kata Dr Chua, apa yang berlaku sekarang adalah prebiu kepada apa yang akan berlaku seandainya PAS berjaya mengambil alih kepimpinan kerajaan pusat.

"Tapi saya bersedia untuk berjumpa dengan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz untuk mendengar apa yang beliau ingin katakan berkaitan isu tersebut.

Jurahan : Ulamak dan Pimpinan Umno Haprak mana pegi..??Apasal lu diam habisss..
Lu orang sekarang jadi Khinzir tunggangan MCA..
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .