Ikuti Blog ini

Gereja Terbesar Dunia Terletak Di Malaysia?


Tahukah anda gereja terbesar di dunia di bina di mana? Gereja tersebut terletak berdekatan dengan stadium Nasional Bukit Jalil apabila siap nanti. Gereja tersebut merupakan gereja terbesar, termoden serta tercanggih dalam dunia yang terletak dalam negara Malaysia.

Puak-puak songkok tinggi heboh memperkatakan tentang Malaysia negara Islam tetapi gambar ini membuktikan segala-galanya tindakan sebenar kerajaan songkok tinggi. Gereja itu tidak dapat ditandingi oleh masjid-masjid yang dibina oleh puak-puak songkok tinggi seperti Masjid Kristal, di Terengganu.

Gereja ini diberikan nama CCC atau Calvary Convention Centre. Gereja ini masih dalam proses pembinaan dan siap dengan billboard bertulis dengan perkataan 'AND THERE IS HOPE'. Apakah tujuan sebenar pembinaan Pusat Konvesyen Kalvari tersebut?





Kos membina bangunana ini dianggarkan berjumlah RM100 juta dan tidak termasuk dengan harga kos tanah yang bernilai RM35 juta. Gereja ini juga mempunyai 6 (enam) tingkat apabila siap nanti. Ia merangkumi kegiatan termasuk sebagai hos konvensyen antarabangsa, serantau dan nasional, jamuan, seminar, muzikal dan kreatif seni pengeluaran, serta penyediaan pendidikan dan latihan vokasional, pembangunan spiritual yang bertujuan untuk membangunkan anak muda bangsa kita, orang-orang dari segenap usia dan dari semua lapisan masyarakat menjadi warga negara yang berguna.

Rupa-rupanya ia juga mempunyai ciri-ciri FREEMASON seperti gambarajah di bawah ini.



Klik imej bagi pembesaran

The Calvary Convention Centre

The Calvary Convention Centre (CCC) is a unique convention centre that is dedicated to the pursuit of holistic activities.

These activities include the hosting of international, regional and national conventions, banquets, seminars, musical and creative arts productions, as well as the provision of educational and vocational training, and spiritual development that aims to develop our nation’s young, and people of all ages and from all walks of life into useful and exemplary citizens of Malaysia.

The CCC, when completed, will be a 6-storey multiplex, comprising of a 5,000 seat auditorium and an educational and training annex, with a total built up area of about 600,000 sq. ft. It will have facilities that are unique and dedicated to enhancing the convention and educational requirements.

The CCC is a non-profit project that is being developed by Calvary Church in line with the principles of the Rukun Negara, i.e. to inculcate spiritual values, right morals, good behaviour, social and civil responsibility.

Klik gambar untuk ke website ini

Klik gambar untuk ke website ini

Terjemahan (Indonesia)

Pusat Konvensyen Kalvari

Para Kalvari Convention Centre (CCC) adalah sebuah pusat konvensyen yang unik yang didedikasikan untuk mengejar kegiatan holistik.

Kegiatan ini termasuk hosting dari antarabangsa, serantau dan nasional
konvensyen, Jamuan, seminar, muzikal dan kreatif seni pengeluaran, serta penyediaan pendidikan dan latihan vokasional, dan pembangunan spiritual yang bertujuan untuk membangunkan muda bangsa kita, dan orang-orang dari segala usia dan dari semua lapisan masyarakat menjadi warga negara yang berguna dan teladan Malaysia.

CCC, saat selesai, akan menjadi multiplex 6 lantai, terdiri daripada sebuah auditorium 5.000 kerusi dan sebuah lampiran pendidikan dan latihan, dengan jumlah dibina luas sekitar 600.000 sq ft ini akan mempunyai kemudahan yang unik dan didedikasikan untuk meningkatkan konvensyen dan keperluan pendidikan.

CCC adalah projek non-profit yang sedang dibangunkan oleh Gereja Kalvari selaras dengan prinsip-prinsip Rukun Negara, iaitu untuk menanamkan nilai-nilai spiritual, moral yang benar, perilaku yang baik, sosial dan tanggung jawab awam.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .