Ikuti Blog ini

Osama Muncul kembali di Internet?

Adakah anda yakin tentang Osama? Lelaki misteri ini dikatakan ketua pengganas Islam antarabangsa telah ditembak mati oleh Amerika di Wilayah Pakistan. Tetapi ramai yang ragu-ragu dan tak percaya. Kebanyakannya merupakan andaian demi andaian dan penuh tersalut misteri.

Terbaru rakaman audio Osama beredar di internet menyerukan revolusi dinegara-negara Arab dengan menguling pimpinan yang ada?
Cairo - Kelompok militan Al-Qaidah telah mengedarkan sebuah rekaman audio Osama bin Laden yang menyerukan revolusi di seluruh negara Arab dan digulingkannya musuh Islam dari dari kekuasaannya.
Al-Qaidah nampaknya tidak memiliki peranan besar dalam rangkaian revolusi yang terjadi di kebanyakan negara Arab dan Afrika sejak Januari lalu yang berhasil menjatuhkan pemerintahan otokrasi dan korup.

Menurut Al-Qaidah, rekaman itu dibuat sebelum Bin Laden tewas dibunuh pasukan khas AS. Pesan audio itu terdapat dalam sebuah rekaman yang dikirim melalui internet yang berdurasi selama 12 minit. ''Matahari revolusi telah terbit dari wilayah Maghrib. Cahaya revolusi datang dari Tunisia, membuat negara menjadi tenang dan rakyat bahagia,'' bunyi rekaman yang diyakini suara Osama bin Laden.
Namun, orang nomor satu di Al-Qaidah itu tidak memberikan keterangan jelas soal Libya, Syiria, Bahrain dan Yaman kerana demosntrasi di negara tersebut kurang berhasil dibanding Mesir dan Tunisia. Bin Laden meminta warga Arab untuk melakukan perubahan dan tentangan, bekerja sama dan menyelamatkan rakyat dari tirani.



klip video di sini.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .