Ikuti Blog ini

SPRM Gugur Dakwaan Rasuah Peguam Negara

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menghapuskan tuduhan ke atas Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail ( gambar ) berhubung dakwaan wujud unsur rasuah dalam urusan haji ke Mekah bersama keluarganya.

SPRM turut membersihkan dakwaan keatas bekas anggota panel suruhanjaya itu, Tan Sri Robert Phang yang dikatakan cuba memberi sogokan kepada Ketua Setiausaha (KSU) sebuah kementerian.

Menurut kenyataan SPRM, pihaknya menggugurkan tuduhan-tuduhan berkenaan ekoran tiada bukti lengkap untuk mengaitkan mereka terlibat dengan rasuah.

Sebelum ini beberapa portal berita dan blog menyiarkan gambar Abdul gani yang dilihat bersama Shahidan Shafie, yang pernah dikaitkan dengan bekas pengerusi Penerbangan Malaysia (MAS), Tan Sri Tajudin Ramli.

Abdul Gani dibidas ekoran timbul dakwaan bahawa beliau mempunyai hubungan dengan Tajudin yang kini disiasat oleh SPRM.

pelbagai pihak mendakwa, Shahidan cuba memujuk Abdul Gani supaya tidak membuat pendakwaan terhadap Tajudin.

MAS pernah mengalami kerugian sebanyak RM8 bilion ketika syarikat tersebut diterajui oleh Tajuddin dalam tempoh di antara 1994 dan 2001.

Kerugian utama yang direkodkan membabitkan penempatan semula operasi kargo MAS di Amsterdam dan Frankfrut sebagai hab tunggal di Hahn, Jerman. -Mstar

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .