Ikuti Blog ini

Ulasan paling bangang pasai BERSIH 2.0


Utusan melaporkan:
SIPITANG – Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan kerajaan tidak akan mengadakan pilihan raya umum lebih awal hanya kerana ingin memuaskan hati Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) yang mendesak sebuah pilihan raya bersih diadakan.

Perdana Menteri berkata, kerajaan tidak tertakluk dan akan tunduk kepada kumpulan itu kerana segala tuntutan mereka sebenarnya telah pun dijawab oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

“Ia hanya alasan Bersih kerana motif sebenar mereka adalah politik setelah bimbang melihat momentum sokongan rakyat kepada Barisan Nasional (BN) yang semakin meningkat. - Utusan.

Macamana la Malaysia boleh ada Perdana Menteri macam ni punya BANGANG. Dia ni hidup kat mana sampai benda kecoh macam BERSIH 2.0 ni pun dia tak tau.

Mungkin jugak la sebagai Perdana Menteri, Najib takdak masa nak baca surat khabar kut. Atau pun tak mustahil dia ni pun sama macam ketua bahagian Umno Parit Buntar, mengigau di siang hari, cakap apa yang dia teringat nak cakap.

Takkan la takdak orang keliling dia yang boleh bagi maklumat yang betul sikit. Tak pernahnya langsung dikaitkan BERSIH 2.0 dengan tarikh pilihanraya.

Mana ada pemimpin Pakatan Rakyat yang desak diadakan pilihanraya awal, kalau ada pun cuma setakat "cabar, kalau berani." Yang ada pun masa krisis Perak dulu. Tu pun cuma untuk bubar Dun Perak saja bukannya bubar Parlimen.

Himpunan BERSIH 2.0 cuma buat tuntutan kepada SPR supaya dibuat pilihanraya yang bersih dan adil dengan 8 tuntutan. Pakatan Rakyat bukan peduli sangat bila Najib nak bubar parlimen pun. Tak kira la bubar bila pun yang pentingnya pilihanraya tu dijalankan dengan bersih dan adil.

Bab tarikh pilihanraya tu, apa yang Pakatan Rakyat tuntut supaya tarikh tu tak dirahsiakan. Pakatan Rakyat mintak tarikh diumumkan awal, contohnya 6 bulan lebih awal macam banyak negara lain buat.

Bab tarikh pilihanraya tak masuk dalam tuntutan BERSIH 2.0 tapi kalau Najib nak mungkin untuk BERSIH 3.0 boleh dimasukkan pulak pasai tarikh pilihanraya tu.

Bharian pun ada melaporkan ulasan BANGANG Najib tu:
SIPITANG: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, menegaskan keputusan menentukan tarikh pilihan raya umum tidak tertakluk kepada tuntutan BERSIH.

Najib berkata, motif kumpulan itu lebih menjurus kepada agenda politik dan tuntutan dinyatakan hanya alasan untuk mencetuskan suasana huru-hara. Beliau berkata demikian pada sidang media di sini, sebentar tadi. - Bharian.
Mesti menyumpah dalam hati puak-puak blogger pandi kutty Umno bila baca laporan tu. Takat menyumpah dalam hati ja la, takkan depa nak belasah Najib pulak, soru miss pulak nanti. Takat belasah Khairy dengan beberapa orang menteri berani la depa... Cenangau Daunkari

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .