Ikuti Blog ini

Zambry lupa yg dia sebenarnya masuk rumah guna pintu belakang..!!!

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak dengan pelik kenyataan Datuk Seri DiRaja Dr Haji Zambry Abdul Kadir yang cuba mengulas istilah revolusi yang cuba dikaitkan dengan Himpunan Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) untuk cuba mengaitkan bahawa ianya akan terus menggulingkan kerajaan adalah berniat jahat tetapi di dalam masa yang sama Datuk Seri Zambry lupa bahawa cara Umno / Barisan Nasional (BN) sehingga ke hari ini telah dapat semula mentadbir Kerajaan Negeri Perak dengan cara terhormat?

Kami melihat pendekatan Datuk Seri Zambry cuba memburukkan pemikiran rakyat terutama yang telah sama-sama menyertai himpunan tersebut pada 9 Julai yang lalu. Jika Datuk Seri Zambry mengandaikan revolusi terhadap himpunan BERSIH 2.0 ini, sepatutnya sudah lama berlaku kerana cara jahat yang dilakukan oleh BN di Perak lebih kotor lagi dan sebenarnya menggulingkan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat (PR) Perak dengan istilah revolusi sebenarnya. Dalam proses demokrasi yang ada, siapakah yang menggunakan pendekatan jahat dalam negara kita?

Bukankah dalam sejarah politik tanah air, BN seringkali melakukan kaedah kotor yang boleh disifatkan dengan cara revolusi? Dimana cara revolusi adalah kaedah yang melanggar prinsip demokrasi dan Undang-Undang yang ada di dalam negara kita, adakah BN telah melakukan revolusi di Perak? Dimana cara BN merampas secara jahat dengan menafikan hak rakyat yang memilih pemimpin mereka di dalam sistem Pilihanraya? Datuk Seri Zambry perlu diam jika benar cara BN Perak mendapatkan mandat rakyat dan bukannya memburukkan orang lain seolah-oleh cara BN baik dan adil.

Timbalan Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .