Ikuti Blog ini

Kompleks Darul Anwar : "Sekarang siapa saja mampu berwakaf"



Mercu Tanda Kompleks Pendidikan Darul Anwar, sila klik gambar untuk imej besar dan lebih jelas

NAZRI ARCHITECT yang bertanggungjawab sepenuhnya untuk menguruskan mengenai lukisan pelan pembinaan Kompleks Pendidikan Darul Anwar sehingga kelmarin 14 Sept telah menyiapkan gambaran sebenar mengenai mercu tanda Kompleks iaitu sebuah Surau yang boleh memuatkan sekitar 500 orang jemaah dalam satu masa.

Gabaran seperti di atas adalah salah satu dari bentuk senibina Cina yang menjadi mercu tanda Kompleks disam mping kesemua bagunan lain yang akan dibangunkan dengan konsep yang sama.

Pihak berkenaan juga mengesahkan dengan Idham Care mengenai gambaran susun letak semua komponen kompleks akan siap dilukis pada 20 September akan datang sebagai persiapan untuk Majlis Pelancaran pada 25 September.

Idham Care mengucapkan berbanyak terima kasih kepada NAZRI ARCHITECT yang merusaha gigih dari awal gambaran diberikan mengenai senibina cina yang menjadi konsep utama kompleks ini sehingga ianya dapat direalisasikan dalam pelan pembangunan menyeluruh kompleks ini tidak berapa lama lagi.

Anggaran kos pembangunan Surau yang digambarkan diatas mencecah kos sekitar RM 1.5 Juta.

Harapan saya Projek yang pertama kali seumpamanya dalam bentuk Kompleks Pendidikan berseni bina Cina ini mendapat sokongan dari seluruh umat islam di mana mereka berada.

Dengan moto "Sekarang siapa saja mampu berwakaf" saya harapkan bantuan dari seluruh umat Islam mencurah-curah masuk ke Akaun Idham Care di MayBank No : 558417102650 bagi menjayakan terbina sehingga siap Kompleks Pendidikan Darul Anwar dengan kos anggaran keseluruhan sebanyak RM 5 Juta.

Drs. Khalil Idham Lim
Pengerusi Idham Care.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .