Ikuti Blog ini

Mat Sabu kini hero-UMNO jadi gila babi


"
Oleh: tun_telanai

"Sesiapa saja yang mengikuti isu Mat Indera yang dikontroversikan oleh babi, anjing-anjing dan pencacai UMNO menjadikan Mat Sabu seorang HERO baru dalam menghadapi PRU ke-13 bila-bila masa dari sekarang. Mat Sabu diangkat sebagai seorang WIRA.

Tidak sesiapa yang boleh menafikan pendakwaan beliau di bawah seksyen 505 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan khianat awam hanyalah alasan yang sengaja direka cipta untuk mencari kesalahan Mat Sabu dan babi, anjing dan pencacai UMNO mengharap sangat Mat Sabu didapati bersalah dan dihukum denda melebihi RM2,000 serta dipenjarakan bagi tidak melayakkan Mat Sabu menjadi calon pilihan raya akan datang (samalah juga dengan nasib Anwar Ibrahim)

Itu motif UMNO yang sebenarnya. Bermotifkan politik, bukan untuk menegakkan keadilan dan kebenaran apa yang dibangkitkan oleh Mat Sabu sejak 27 Ogos sampai hari ini. Untuk itu, UMNO mengerakkan seluruh babi dan anjing-anjing peliharaannya yang bersedia menjadi pencacainya membuat 1,000 laporan polis seluruh Negara. Sebagaimana biasa, modus operandinya ialah memperalatan pasukan polis, pejabat peguam Negara dan mahkamah untuk mencapai matlamat politiknya itu. Tanpa bantuan dan sokongan 3 institusi ini, maka harapan UMNO untuk menewaskan musuh-musuh politiknya akan tetap gagal. UMNO pada hakikatnya sangat lemah dan ia memperlukan institusi-institusi kerajaan untuk terus survival.

4 persoalan yang perlu dijawab oleh babi-babi dan anjing-anjing peliharaan UMNO ( sekiranya nawaitu UMNO untuk keadilan dan kebenaran) kenapa 3 institusi yang saya sebutkan di atas TIDAK:

Pertama, kenapa tidak mengambil tindakan sebarang tindakan terhadap pihak yang terlibat dalam penangkapan PSM EO6 walaupun terdapat 424 laporan polis yang telah dibuat oleh orang awam?

Kedua, kenapa 3 institusi ini tidak mengambil tindakan terhadap laporan orang awam mengenai kenyataan berunsur perkauman oleh Presiden Perkasa selaku ahli parlimen Pasir Mas, Ibrahim Ali?

Ketiga, kenapa 3 institusi ini tidak mengambil sebarang tindakan terhadap Ezam Mohd Noor (tidak seperti ketika Ezam menjadi Ketua AMK dulu) yang mengugut untuk membakar pejabat Malaysiani, sedangkan laporan polis telah dibuat?

Keempat, kenapa 3 institusi ini tidak bertindak terhadap laporan yang dibuat oleh Pemuda PAS pada 16 September lalu terhadap Ketua Kluster Sejarah, Warisan dan Sosiobudaya, Majlis Professor Negara (MPN), Prof Datuk Dr Zainal Kling berhubung kenyataannya bahawa Tanah Melayu tidak pernah terjajah. kenyataan itu mengganggu-gugat kestabilan dan mengelirukan masyarakat yang sekian lama diajar bahawa British penjajah. Kenyataan ini juga sekaligus menafikan pengorbanan para pejuang-pejuang kemerdekaan tanahair yang telah mempertaruhkan nyawa seperti Tok Janggut, Mat Kilau, Dato' Bahaman, Dol Said, Rosli Dobi dan lain-lain?

Bukahkah kenyataan yang dikeluarkan oleh Zainai Kling itu menyamai isu Mat Indera yang diceramakan oleh Mat Sabu?

Silalah jawab wahai babi-babi dan anjing-anjing UMNO.

Tindakan UMNO ini seolah-olah ia mengangkat martabat Mat Sabu sebagai HERO rakyat Malaysia. Mat Sabu berdehem sahaja seluruh Negara kelam kabut. Saya amat tertarik dengan pandangan yang diutarakan oleh saudara Aspan Alias.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .