Ikuti Blog ini

PAS minta Ahmad Said tarik balik tuduhan 'PAS Parti Ajaran Sesat' Dalam Masa 3 Hari

KUALA TERENGGANU - PAS memberi tempoh tiga hari kepada Menteri Besar Terengganu Dato' Seri Ahmad Said supaya menarik balik kenyataan dan tuduhannya, bahawa PAS adalah merupakan "parti ajaran sesat".

Anggota Jawatankuasa PAS Pusat Datuk Ustaz Abu Bakar Chik berkata jika dalam tempoh berkenaan Ahmad tidak menarik balik kenyataan yang dilaporkan oleh sebuah akhbar arus perdana itu, maka tindakan akan diambil terhadap beliau.

“sebagai salah seorang ahli PAS dan pimpinan PAS pada malam ini saya nak respons kepada kenyataan Dato’ Ahmad Said yang sangat menghina PAS, saya nak sebut pada malam ini saya nak minta dia tarik balik (kenyataannya) dalam masa tiga hari ini,

“dan InsyaAllah saya akan berunding, dengan Tuan Haji wahid dan pimpinan,  dan lusa ada mesyuarat (PAS) Pusat, saya akan berunding dengan pihak pusat, apa yang sepatutnya, selepas daripada tiga hari sekiranya, dia tidak tarik balik dalam masa tiga hari,”tegasnya kepada pemberita di sini hari ini pada majlis Mesra Media bersama Pesuruhjaya dan Pemimpin Pas negeri Terengganu

Menurutnya, tuduhan yang dibuat oleh Ahmad Said adalah amat berat selaku pemimpin kerajaan dan Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu, dan tidak ada tuduhan yang lebih berat daripada itu.

Ahmad Said dilaporkan  ketika berucap pada majlis menyampaikan Bantuan Rakyat 1Malaysia di Kijal pada Rabu lepas berkata, perjuangan PAS kini tersasar jauh daripada perjuangan Islam sebenar dan menyifatkan PAS sebagai "parti ajaran sesat".-BO
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .