Ikuti Blog ini

Bangunan baru UPSI: Tidak sampai sebulan siling dah runtuh

MINGGU lalu, ReJaM© ke Ibu Pejabat Polis Daerah Tanjung Malim, Perak ketika 7 orang mahasiswa termasuk seorang aktivis dipanggil untuk sesi kawad cam rujuk sini [KeadilanKini].

Mereka diarahkan ke balai polis untuk membantu siasatan melalui pengecaman saksi-saksi polis bagi mengenalpasti individu-individu yang menyertai himpunan kebebasan akademik malam tahun baru 2012 yang lalu.

Antara yang turut dipanggil ialah saudara Hilman Idham, pegawai khas Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali yang juga bekas ahli jawatan kuasa Soladiriti Mahasiswa Malaysia (lima dari kiri dalam gambar).



Buat pengetahuan sahabat pembaca, IPD Tanjung Malim terletak tidak sampai 200 meter dari Kampus Induk Universiti Pendidikan Sultan Idris, UPSI. Atau lebih mudah, ia hanya berdepan dengan pintu masuk utama UPSI.

Semasa berada di sana, ReJaM© dihampiri oleh seorang pelajar UPSI yang menjelaskan bahawa sebuah lagi kampus UPSI yang baru dibina sudah siap diduduki.

Kampus baru itu terletak barangkali sekitar 2 kilometer dari kampus induk yang lama. Baru tidak sampai sebulan para pelajar dan staff mula mendudukinya. ReJaM© turut ke sana.

Apa yang cukup memeranjatkan, pelajar ini memberitahu bahawa siling bangunan baru ini sudah ada yang runtuh kerana bocor ditimpa air ketika hujan lebat.

Pelajar ini turut memaklumkan bahawa sudah banyak aduan dan rungutan namun tiada apa-apa perubahan dilihat. Tiada sebarang tindakan diambil.

Memandangkan hari sudah agak petang, ReJaM© tidak sempat untuk meninjau kesemua lokasi siling yang dikatakan runtuh itu, namun sempat mengambil gambar salah sebuah lokasi yang dimaksudkan iaitu di bilik salah seorang pensyarah.



Difahamkan, mereka juga mengalami masaalah penghawa dingin, di mana hanya satu alat kawalan yang terpaksa dikongsi dalam satu bangunan menjadikan mereka terpaksa berlari dari satu aras ke satu aras untuk mendapatkan alat kawalan penghawa dingin.

Semasa keluar dari kampus baru itu, ReJaM© terpandang satu papan tanda tentang maklumat projek yang dijalankan di kawasan tersebut. Di sana tertulis "Satu lagi projek kerajaan Barisan Nasional"

Dalam hati ReJaM© berbisik "padanlah tak sampai sebulan siling dah runtuh". Serta merta juga ReJaM© teringat kisah stadium yang baru dibina di Terengganu runtuh sebelum sempat digunakan.




ReJaM© "Petanda bahawa Barisan Nasional dah nak runtuh..." -sumber

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .