Ikuti Blog ini

Terang-terang Mahathir hina Islam...Ulama Umno diam sahaja..!!!





Pemimpin Umno hina Islam, mereka diam, pemimpin MCA hina Islam pun mereka diam. Pemerintah dan pihak berwajib seolah-olah bacul, dayus, tidak bermaruah !!

Dulu bekas presiden Umno yang tidak berapa Melayu tetapi mengaku Melayu ini pernah menghina junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW dan juga gulungan ulamak! Hari ini dengan nada sombong dan berlagak macam seorang ulamak dia membuat satu lagi dakwaan yang lebih gempar !,.melampau !!, ..”hukum hudud tiada di dalam Quran” katanya.

Barangkali oleh kerana pernah menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun, pernah merentap dan menghakis kuasa Raja2 Melayu, pernah mencucuk hidung Ketua Hakim dan Ketua Polis Negara, maka dia merasa dirinya terlalu besar !!

Kenyataan Mahathir baru-baru ini berbunyi,.. hukum hudud tiada didalam Quran, ia hanya ciptaan manusia. Astaghfirullahhal azim,.. terang-terang orang tua ini menghina Islam dan menghina Quran itu sendiri

Sedarkah dia kenyataannya itu boleh membawa kepada kekufuran dan menjejaskan aqidah?. Dimana Tun belajar agama agaknya? Dah tamat belajar atau belum? Ulamak fiq mana yang Tun temui? Menganggap diri sendiri terlalu pandai, lalu bercakap semata-mata berpegang kepada hukum akal dan lojik pemikiran,..maka inilah bahananya ,.. jahanam,! hancur Islam!,.. rosak jenerasi Islam kita !.

Peringatan buat Tun
Kepada Tun Dr Mahathir yang masih mengaku sebagai seorang Islam! Walaupun Tun semakin tua, rasanya Tun belum nyanyuk lagi!. Sedarlah Tun,…sesungguhnya hukum hudud itu memang terdapat di dalam Al-Quran. Kita sebagai seorang Islam,.. wajib mempercayai kitab Al-Quran kerana ia merupakan salah satu dari Rukun Iman yang enam. Tidak sempurna Islam seseorang itu hanya sekadar mempercayaai rukun Islam yang 5 saja. Tun,.. janganlah kerana fahaman politik yang sempit Tun sanggup mempermainkan agama Allah! apatah lagi menyanggah kebenaran Al-Quran,...Tak mahu ikut sunnah Nabi tak apa lagi Tun, tapi kalau tak mahu mengakui kebenaran Al-Quran,.. hemm ! faham-fahamlah! di mana kedudukan kita ! ….

Apa-apa pun kita doakan semoga insan bernama Mahathir ini akan cepat insaf dan bertaubat ! Di masa-masa akan datang kalau nak bercakap hukum hakam Islam berhati-hatilah !. Kalau tak tahu,.belajar, kalau tak faham bertanya,.!, jangan memandai-mandai. Ingat dan insaflah bahawa Allah masih menyayangi mu!. Allah telah memberikan kamu kesihatan yang baik dan umur yang panjang, maka janganlah terlalu sombong, kufur dan takbur !! Jangan sampai Allah mengirimkan bala kepada kita, jangan sampai Allah memerintahkan api petir menyambar jasad kita! Waktu tu dah terlambat dah !!

Oleh : rahimothman
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .