Ikuti Blog ini

Bijak Sifir -112,635 Peneroka Dapat 2.5%, 23, 000 Kakitangan Dapat 2.5%

 
Ahmad Maslan, Menteri Felda berkata kakitangan layak menerima 2.5 peratus saham Felda Global Ventures Holding (FGVH) manakala peneroka juga layak mendapat 2.5 peratus.

“Kakitangan dan peneroka Felda masing-masing menerima saham sebanyak 2.5 peratus, namun disebabkan bilangan peneroka lebih ramai berbanding kakitangan, agihan saham yang diterima peneroka kelihatan lebih kecil berbanding kakitangan.

“Kita mempunyai 112,635 peneroka di seluruh negara manakala bilangan kakitangan hanya 23,000 orang,” katanya kepada pemberita

Peneroka akan menerima 800 unit saham FGVH yang bernilai RM4.55 seunit dan bayangkan berapa yang diperolehi kakitangan Felda.

Ini bijak sifir yang dibuat oleh Ahmad Maslan dan Isa Samad dan sekutu mereka. Isa samad tentunya mendapat laba yang lebih besar.

Ahmad Maslan juga berkata peneroka mempunyai banyak kelebihan lain berbanding kakitangan Felda antaranya mereka akan memperoleh dividen setiap tahun daripada Tabung Amanah Felda yang memiliki 20 peratus ekuiti FGVH.

Agak-agaknya berapa sen yang peneroka dapat melalui dividen sekiranya banya yang tak betul dari yang betul tentang penyenaraian saham ini. Lebih-lebih lagi puak-puak ini yang menguruskannya.
Itu pun kalau ada untung!!
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .