Ikuti Blog ini

Lee Chong Wei Gagal Bawa Pulang Emas Sebab Rosmah?



Janganlah gelak-gelak....Nanti batal posa..
Penantian rakyat Malaysia akan berterusan.

Pingat emas yang diharapkan rupanya tak kesampaian.

Apakah semuanya bermula apabila Rosmah Mansor tiba-tiba mengejutkan Najib Altantuya dengan keputusannya terbang ke London kunun bagi memberi sokongan kepada Lee Chong Wei yang kalah sebentar tadi?

Sudah banyak diperkatakan mengapa isu suami perdana menteri itu ke sana dijadikan topik hangat kerana ia sememangnya tidak wajar sama sekali atas alasan apa sekalipun.

Ternyata ramalan sesetengah pihak bahawa sekiranya Rosmah datang juga maka Malaysia kepingin pingat emas sememangnya benar, walaupun cuma dalam bentuk gurauan atau sindiran semata-mata.

Apapun nasib memang tak menyebelahi kita kerana walau sebanyak mana peruntukan diberi untuk tujuan pembangunan sukan, tetapi tidak mendasar kepada agama ia semua sia-sia.

Chong Wei memenangi pingat perak buat Malaysia setelah tewas 21-15, 10-21 dan 19-21 di tangan pemain China, Lin Dan dalam perlawanan akhir perseorangan badminton lelaki Olimpik 2012 di London sebentar tadi.

Ini merupakan pingat peraknya yang kedua setelah tewas kepada Lin Dan dalam acara sama di Sukan Olimpik Beijing, empat tahun lalu.

Chong Wei menang set pertama, yang menyaksikan pertemuan yang ke-30 antara dua jaguh ini, 21-15 dalam 26 minit.

Beliau beraksi pada Sukan Olimpik 2012 London sebagai pilihan pertama dan membawa harapan negara untuk membawa emas

Chong Wei kalah dalam set kedua 10-21 dalam 20 minit dan disusuli set ketiga 21-19.

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .