Ikuti Blog ini

VIDEO Subhanallah, susuk misteri berpakaian putih menyelamatkan mangsa tembakan di Syria


Ada Sosok Misterius Saat Kerusuhan Suriah, Malaikat?
Media mujahidin Chechnya Kavkaz Center melansir sebuah berita menarik tentang sebuah video klip yang menggambarkan sosok seorang berpakaian serba putih dari Syria.

Video ini memperlihatkan suasana perang di Syria yang belum lama terjadi. Saat tembakan membabi-buta menyerang kerumunan manusia, salah seorang terkena hentaman peluru dan tergeletak di tengah jalan. Orang-orang hanya boleh melihat tanpa berani keluar dari tempat persembunyian kerana jalanan berada dalam incaran Alawites, golongan minoriti penyokong rejim Parti Baath yang berkuasa di Syria.

Orang-orang berteriak, panik, dan berhamburan. Mereka tidak tahu bagaimana membantu mangsa-mangsa yang terluka. Pada saat itu, seorang lelaki berpakaian serba putih muncul di latar belakang video. Dia berkelakuan tenang, berjalan santai dan tidak panik seperti yang lain.

Tanpa mempercepatkan langkahnya, lelaki yang berpakaian putih tersebut perlahan-lahan mendekati mangsa yang tergeletak dan mengangkatnya dengan santai, padahal berat korban lebih kurang 80 kg.

Dengan satu tangan dia membawa korban yang terluka ke kerumunan orang. Kemudian lelaki tersebut menghilang dari video.

Seperti dilaporkan oleh kavkaz center, saksi dalam kejadian tersebut mengatakan bahawa seorang lelaki tidak dikenali muncul secara tiba-tiba. Lelaki tersebut mengenakan jubah putih dan tanpa ekspresi sedikitpun meskipun berada dalam situasi perang, kotoran, debu, gencarnya serangan, dan kehancuran.

Lihat videonya berjudul "Angel or Hero? (Malaikat atau Pahlawan?) Di bawah ini.sumber republika.co.id
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .